Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Albumbilder vill inte visas i Iphone 3G, Hjälp?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 15:21

Tjena!

Första gången jag synkroniserade telefonen med itunes kom alla albumbilder med. Nu de senaste synkroniseringarna med Itunes har inte de nya albumbilderna velat komma med. hur kan det komma sig?

Tack på förhand!

Du har inte bockat av att synkronisera bilderna automatiskt då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 15:39

Nej har spanat på alla inställningar men inte hittat något. Det är musikalbumbilderna jag menar!
Finns det någon där ute som vet vad detta kan handla om?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-27 15:45

Ingen aning om vad det kan bero på, prova att synca telefonen en gång utan att lägga över någon musik, alltså kryssa ur att den ska synca musik och sedan så syncar du in musiken igen... funkar det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 16:11

Testade dedär och nu kom nästan alla bilder med förutom på två album vilka itunes inte kunde hitta bilder till. Dock har jag lagt in bilder manuellt till albumen men itunes vill inte synkronisera dom två, vilket är väldigt skumt ! men nu ser de lite bättre ut iallafall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 16:14

en liten snabb fråga bara, hur skapar man mailmappar så man kan sortera mailen? kan man skapa dom i telefonene elelr måste man göra det i mailprogrammet? funkar outlook då?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-27 16:30
Ursprungligen av Billing:

en liten snabb fråga bara, hur skapar man mailmappar så man kan sortera mailen? kan man skapa dom i telefonene elelr måste man göra det i mailprogrammet? funkar outlook då?

Det där är väldigt OT, det får du skapa en ny tråd för, eventuella svar i denna tråd kommer att raderas.

Mvh Moderator

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-09-28 04:10

Det är nåt fuffens med Itunes 8 och album arts.
Jag, en kompis, min bror och en hel del andra jag läst om har haft problem med det. Vanligaste problemet verkar vara att albumartsen blir helt svarta eller genomskillniga, men jag har bara haft problem med att dom bara inte vill komma med in i Iphonen, så jag har bara den där vanliga ikonen för inge album. Dock verkar det funka ganska bra nu sen jag la in all min musik från scratch igen, förutom ett album som inte vill.
Men som sagt, nåt buggigt i Itunes 8 är det (och inte 2.1 som man skulle kunna tro(har läst om nån med 1.1.4 och itunes8 som har samma problem)), så man får väl hoppas att Apple fixar det relativt snart. :\

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 11:55

Okej! Då får vi hoppas på en buggfixning från Apple då!

1
Bevaka tråden