Ursäkta, men det lät på mig som om du trodde att en webbsajt som skulle fungera med mac och som skulle ha lösenordsinloggning var något speciellt komplicerat. Alltså mer komplicerat än en öppen sida.
Eftersom så inte är fallet, utan att ha en startsida med inloggning via lösenord är vad de flesta webbhotell kan ställa upp med och att problemen här brukar vara hur man ska få sidor att fungera på Windowsdatorer (Internet Explorer), så svarade jag inte på frågan utan det jag trodde du undrade. Det var fel av mig men jag hade lite rätt eftersom du fått besked från någon att inloggningssidor var problem.
Låt oss då ta den delen. Att ha inloggning på en sida kanske på två sätt
Enklast och erbjuds nog från de flesta webhotell - det finns ett lösenord som ställs in från början. Det innebär att alla loggar in med samma ord
Lite mer komplicerat, och kanske inte erbjuds av alla, varje användare har sitt eget användarnamn och lösenord. Inte svårt men kräver lite mer av den som sätter upp sajten och att någon sedan administrerar nya användare och lösenord. Detta kan i stort sett automatiseras.
Åter till någon som kan göra jobbet - varför inte kontakta Taz_1999 som brukar ha bra svar om Joomla och FileMaker och som jobbar med att sätta upp Joomlaportaler för folk.