Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod classic hoppar över låtar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej har en ipod classic 80gb som hoppar över och spela vissa album, så fort jag försöker spela upp dom hoppar den bara igenom alla låtar och sen sig sen som den spelat klart skivan. I itunes på datorn funkar det utmärkt att spela upp skivorna... Har testat att resetta ipoden, samt återställt den i itunes, men blir samma sak igen... brukar få koppla in den några gånger till datorn innan itunes hittar den oxå... Självklart gick garantin ut strax innan detta fel uppstod...
Vad kan vara fel? Nåt man kan fixa själv?

Mvh
Matte

jag har samma problem med vissa låtar.. vet inte alls vad som kan vara fel

Äger själv ingen iPod Classic (har en iPod Video 80gb 5.5g) men enligt apples supportforum verkar tyvärr detta problem inte helt ovanligt. Har inga problem med min 5.5G men skulle behöva funktioner som finns i Classic +utrymmet. Problem som detta och att dem bytt ljudchip tvingar mig tyvärr att vänta

Apple - Support - Discussions - My iPod is cutting some songs off ...

Samma låtar funkade inte på min nya classic 120gb jag köpt, testade då att konvertera dom till aac med itunes, efter detta funkar dom att spela i ipoden så det var väl nåt med codec antar jag...

  • Medlem
  • 2008-09-27 22:38

Har stött på problemet en gång. Vid noggrannare undersökning visade det sig att låten som jag lade till i iTunes hade jag flyttat till en annan "källmapp" innan syncning.

Dvs då man försöker spela upp låten i iTunes ploppar en ruta där det står "Spåret kan inte hittas, vill du leta reda på det?" upp. men eftersom att ipoden inte kan erbjuda den servicen så hoppar den över låten ist.

pangbom

Ursprungligen av Mr. P:

Har stött på problemet en gång. Vid noggrannare undersökning visade det sig att låten som jag lade till i iTunes hade jag flyttat till en annan "källmapp" innan syncning.

Dvs då man försöker spela upp låten i iTunes ploppar en ruta där det står "Spåret kan inte hittas, vill du leta reda på det?" upp. men eftersom att ipoden inte kan erbjuda den servicen så hoppar den över låten ist.

pangbom

Nej, så är det inte för mig eftersom att jag ofta kan spola fram lite i låten om jag är snabb nog och sedan höra den.. Alltså finns den på min iPod men jag måste arbeta lite för att den ska spelas, haha.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-09-29 19:32
Ursprungligen av thecrazy88:

Nej, så är det inte för mig eftersom att jag ofta kan spola fram lite i låten om jag är snabb nog och sedan höra den.. Alltså finns den på min iPod men jag måste arbeta lite för att den ska spelas, haha.

Jag har ett liknande problem och ibland verkar låten stå helt still på iPoden men den låter som den ska och ibland byter det inte till nästa låt enligt skärmen, trots att det gör det i själva musiken man hör.

1
Bevaka tråden