Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skapar man mailmappar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 16:56

Hej!

Spanade på en Iphone tutorial på appple.com och såg att han sorterade ut mailen i mappar. Hur skapar man dessa mappar? Kan man göra det i telefonen eller ska man göra de t.ex. i Outlook?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-27 18:33
Ursprungligen av Billing:

Hej!

Spanade på en Iphone tutorial på appple.com och såg att han sorterade ut mailen i mappar. Hur skapar man dessa mappar? Kan man göra det i telefonen eller ska man göra de t.ex. i Outlook?

Tack på förhand!

Den frågan finns redan här om du söker....
Du måste skapa dem i ett mailprogram (t ex Outlook). Dessutom måste du ha ditt mailkonto som IMAP och inte POP3 både på datorn och iPhone.

Rekommenderar skarpt IMAP om du har möjligheten, du får säkerheten då varje mail sparas som en liten fil på servern och slipper risken för en kraschad .pst fil som vid pop3. Sedna slipper du synka mail då du kan läsa dem på alla dina datorer och Iphone. Har själv ett 20 tal mappar på Iphone att sortera i och på mina datorer hemma och på jobbet finns exakt samma sak....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-29 14:03
Ursprungligen av MRM-Racing:

Rekommenderar skarpt IMAP om du har möjligheten, du får säkerheten då varje mail sparas som en liten fil på servern och slipper risken för en kraschad .pst fil som vid pop3. Sedna slipper du synka mail då du kan läsa dem på alla dina datorer och Iphone. Har själv ett 20 tal mappar på Iphone att sortera i och på mina datorer hemma och på jobbet finns exakt samma sak....

20-tal...?
Jag har ca 60 mappar och 180 undermappar....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 17:35
Ursprungligen av MRM-Racing:

Rekommenderar skarpt IMAP om du har möjligheten, du får säkerheten då varje mail sparas som en liten fil på servern och slipper risken för en kraschad .pst fil som vid pop3. Sedna slipper du synka mail då du kan läsa dem på alla dina datorer och Iphone. Har själv ett 20 tal mappar på Iphone att sortera i och på mina datorer hemma och på jobbet finns exakt samma sak....

PST-filer?
Kör Enterprise Vault.

1
Bevaka tråden