Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag undrar samma sak... vem f-n använder ett sådant teleskop??? Är det om man vill ha bilder där månen omger t.ex. det kyssande paret fullständigt? Jag menar, observatorier lär väl lägga lite mer på optiken än och när det kommer till jordliga ting är det väl helt enkelt lättare att åka lite närmare objektet man vill fota... Jag fattar inte.
Finns en viktig skillnad på spegeltelen.
De som är fulla med luft (skit) och de som är fyllda med solitt glas....(bättre)
Fortfarande lite blekta bilder, kontrastfattiga. Men du har 600mm som sticker ut 13cm på kameran och om man känner till dess begränsningar så funkar det väldigt bra.
Man slipper bli kallad fluktare ute vid kusten sommartid
Fast Sonys 500/8 Reflex, som faktiskt inte är glasfylld, är ändå ett av de bästa. Dessutom ensamt om att ha autofokus... och om att vara i produktion
(för visst är alla andra spegeltelen nedlagda numera?)
Fast Sonys 500/8 Reflex, som faktiskt inte är glasfylld, är ändå ett av de bästa. Dessutom ensamt om att ha autofokus... och om att vara i produktion
(för visst är alla andra spegeltelen nedlagda numera?)
Jag kan inte ens ta med min 300 till stranden, då blir jag lynchad. Får ta och titta närmare på ett sånt där spegeltele, där har det ju en stor fördel!
Jag kan inte ens ta med min 300 till stranden, då blir jag lynchad. Får ta och titta närmare på ett sånt där spegeltele, där har det ju en stor fördel!
Menade mest de görbilliga så Topeka elelr vad de heter.
Aldrig hört om någon som vart nöjd med dem....
Maksutov 1000 är väl ingen skräphög, men kanske otymplig?