Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radio till iPhone!

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

har du hunnit testa ännu...?

Ja, vore roligt med en liten recension:) Var nere på Machuset här i stan och de hade fått in en fm-mottagare till iPhonen som skulle funka fint. Dock kostade den 645:- och denna 19$ så om denna funkar bra så är valet inte så svårt=)

Ledsen att jag dröjt men min tid har inte räckt till.
Jag i stort sett bara testat den om den alls fungerar med telefonen.
Den funkar riktigt bra men som sagt jag här inte provat hur den fungerar vid inkommande samtal m.m.
Jag ska testa den lite mer under veckan och sedan återkommer jag till helgen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-11 20:43

Angående FM radio så köpte jag en på eBay FM Radio Receiver for Apple iPhone iPhone 3G iPod fm03 bei eBay.de: (endet 27.08.08 15:40:35 MESZ) . Den fungerar med iPhone 3g (och 2g också) även om den fungerar bättre på iPods (visar ingen display på iPhone).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-11 22:19

Har testa denna nu lite och radion fungerar mycket bra.
Men det går inte att svara i telefonen eller ringa ut eftersom och då faller hela poängen med att använda denna produkt.
Köp inte denna produkt!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 22:27
Ursprungligen av heiko:

Har testa denna nu lite och radion fungerar mycket bra.
Men det går inte att svara i telefonen eller ringa ut eftersom och då faller hela poängen med att använda denna produkt.
Köp inte denna produkt!!

Med denna syftar du på?

Ursprungligen av zappee:

Med denna syftar du på?

Kolla #26 så hittar du länken till den produkt jag skrivit om.

Ursprungligen av heiko:

Har testa denna nu lite och radion fungerar mycket bra.
Men det går inte att svara i telefonen eller ringa ut eftersom och då faller hela poängen med att använda denna produkt.
Köp inte denna produkt!!

Aha, trist!
Tack för att du testade och delade med dig av erfarenheten iallafall!

Jag laddade ner FStream från AppStore (Gratis). Funkar att lyssna på SR med, men en hel del buggar och knasigheter än så länge. Ex. så slutar den fungera när skärmen slocknar(!). Får hoppas att den förbättras.

Ursprungligen av matber:

Aha, trist!
Tack för att du testade och delade med dig av erfarenheten iallafall!

Jag laddade ner FStream från AppStore (Gratis). Funkar att lyssna på SR med, men en hel del buggar och knasigheter än så länge. Ex. så slutar den fungera när skärmen slocknar(!). Får hoppas att den förbättras.

Har själv testa en del och verkar lovande men som sagt det är en del buggar som behöver fixas.

Ursprungligen av matber:

Aha, trist!
Tack för att du testade och delade med dig av erfarenheten iallafall!

Jag laddade ner FStream från AppStore (Gratis). Funkar att lyssna på SR med, men en hel del buggar och knasigheter än så länge. Ex. så slutar den fungera när skärmen slocknar(!). Får hoppas att den förbättras.

Hur ställde ni in appen? Kopierade länken från mobil.sr.se, men den startar inte..

EDIT: Hittade en länk; http://www.omteknik.se/lyssna-pa-sr-webbradio-i-iphone-med-fstream/

Senast redigerat 2009-11-22 13:36
  • Medlem
  • 2009-10-03 11:11

Enligt min erfarenhet är det oftast hopplöst att få SR:s egna "lösningar" att fungera någorlunda friktionsfritt på någonting med äpple på (och får man till slut igång det, så ändrar dom länkarna inom en vecka...).

Köpte för en tid sen WunderRadio i appshoppen (ser att den kostar 49 spänn nu; minns inte att jag betalade så mycket...), och den fungerar perfekt, även för SR. Klart värd att betala för....

Bevaka tråden