Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panikhjälp ang. Parallels sökes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-29 18:32

Kanske är en jättekorkad fråga, eller en väldigt smart.

Installerade en testversion av Parallels och håller på att installera Windows 2000. När den tuggat lite så står det "Tryck C för att fortsätta installationen. OBS! Alla data på hårddisken kommer gå förlorade!"

Uhm, menar det min riktigt hårddisk eller den partition som Parallels skapade? Vågar inte chansa - hehe.

Partitionen, radera på du

Säkerställ dock det hela med att kolla i Parallells preferenser/inställningar att hårddisken för just den virtuella maskinen det gäller (din Win2000) pekar på en virtuell hårddisk och inte en volym på din mac.

Ursprungligen av Thomaz:

Kanske är en jättekorkad fråga, eller en väldigt smart.

Installerade en testversion av Parallels och håller på att installera Windows 2000. När den tuggat lite så står det "Tryck C för att fortsätta installationen. OBS! Alla data på hårddisken kommer gå förlorade!"

Uhm, menar det min riktigt hårddisk eller den partition som Parallels skapade? Vågar inte chansa - hehe.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-29 18:41

Den verkar peka på "/Documents/Parallels/Microsoft Windows 2000/win2000.hdd" ... så jag antar att det är safe då?

Ursprungligen av Thomaz:

Den verkar peka på "/Documents/Parallels/Microsoft Windows 2000/win2000.hdd" ... så jag antar att det är safe då?

Om du får den frågan i parallells så gäller det bara din image där och ingen annanstans.
Så det är safe om du vill formatera den delen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-29 18:46

Tackar er båda för sjukt snabba svar

1
Bevaka tråden