Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vad ska jag använda för program om jag vill klippa ut scener från en dvd-film? Säg att jag har min semesterfilm överförd till dvd och vill klippa ut och konvertera en eller flera scener från filmen, hur gör jag det? iMovie HD, iDVD?
Jag använder MPEG Streamcip (gratis) när jag måste ta in material från en DVD (ej kopieringsskyddad). Man tar bara in dom snuttar man vill ha och sparar dom som t.ex. DV.mov på hårddisken. Dessa filer klipper man ihop i valfritt videoredigeringsprogram.
Tack för svaret. Nu har inte jag mpeg-2 som den efterfrågar och jag får heller inte upp någon bild. Är programmet utformat så eller saknas det någonting eller är det DFU*-fel (*Damned Fucking User)
Nu har jag fått hem MPEG Streamclip och har lyckats få fram min dvd-film. Men nu till kanske en nOOb-fråga. Jag har hittat det avsnitt jag vill klippa ut, markerar in och ut (mark in/mark out) men hur gör jag sen? Det tycks bli fel när jag väljer att spara eller konvertera. Eller tänker jag fel med mina markeringar?