Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på fler Apple-produkter

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Sen ett år tillbaka kör jag Mac sedan min kusin konverterat mig. Oh herregud vad jag stormtrivs.. Allt som har med Apple att göra är lysande, nåja. Just nu känner jag ett behov av att utöka min Apple-armada. Tips på produkter att köpa?

Detta har jag i min ägo:

Macbook + BT keyboard och Mighty Mouse
Airport Express * 2
Time Capsule
iPhone

Finns det något mer roligt? Apple TV? Kan ngn förklara storheten med den?

Mvh,

Oliver

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-09-29 21:34

de ryktas ju om att de ska komma en ny kombinerad appleTV/mac mini, har inte provat appel tv dock så kan inte uttala mig om dens storhet:D men ja jag håller med, skaffade en BT mighty mouse igår jädrar va den är skön:D

Någonting jag stormtrivs med är min Mac Mini som jag kopplat till TVn. Saken är den att jag valde mellan en mini och en TV, ville inte endast kunna lyssna på musik, kolla på podcast och film. Jag ville även kunna photoshopa lite, surfa och bygga på hemsidor.

Så Mac mini är något du borde införskaffa om du vill ha världens bästa operativsystem på storbild;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 21:41

håller med Johnie, även om jag själv har en tv istället

Ursprungligen av Tangen:

håller med Johnie, även om jag själv har en tv istället

Jag har en fråga till dig Tangen... Går det att använda TV som digitalbox?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 21:47

Det tror jag inte, den är allmänt mekkig, om man inte gör som Apple vill, som jag har jag har gjort, bara streama och synca grejerna från mina iTunes bibliotek, och spela på tv´n det är därför jag tycker att minin är nog bättre i alla fall. Se det bara som en HD man kan spela innehållet från.

Jag vet att tex Johan Gunvert och några till har mekkat på rätt kraftigt med sina tv´s, dom borde kunna bringa lite klarhet i frågan.

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Det tror jag inte, den är allmänt mekkig, om man inte gör som Apple vill, som jag har jag har gjort, bara streama och synca grejerna från mina iTunes bibliotek, och spela på tv´n det är därför jag tycker att minin är nog bättre i alla fall. Se det bara som en HD man kan spela innehållet från.

Jag vet att tex Johan Gunvert och några till har mekkat på rätt kraftigt med sina tv´s, dom borde kunna bringa lite klarhet i frågan.

/Tangen

Okej, för skulle det gå så skulle jag lugnt köpa en. men tack för informationen:)

Den nya iPod touch förstås. En "minidator" som kan göra allt utom att rosta ditt bröd och tvätta din toa ! SuperPrylen med stort T. Ja, jag vet att du har iPhone men Touchen är snyggare och tunnare. På reservplats en iPod Nano. Helst den gamla fyrkantiga. Snygg och mycket intryckt i den lilla apparaten; musik, video, foto, hyrfilmer (om du har USA-konto på iTunes) osv. BUY BABY BUY !:p

Njao..en Touch vet jag inte om jag skulle vilja lägga pengar på. Däremot har jag varit lite sugen på en skärm att kunna koppla min Macbook till. Apples egna är ju ruskigt snygga. Men är de värda priset? Såg i senaste MacWorld att de testat några till lite rimligare priser..

AppleTV är kanske inte så dumt annars.. Tål att tänkas igenom

iPod Touch känns ju onödig med tanke på att du har en iPhone. Jag hade nog också rekommenderat en Mac Mini eller AppleTv, beroende utav hur mycket pengar du vill lägga. En Mini kan ju allt som en AppleTv kan + mycket mer, så det är ju en höjdare.

En begagnad Intel-Mini är inte dyrt, men som sagt kommer det kanske nya snart.... Hehehe.

Jag tänkte på det här med bildskärmar.. Vad är egentligen skillnaden på en bildskärm anpassad för en dator och en tv-skärm? För min del skulle jag gärna lägga pengarna på en LCD-skärm o både kunna ha den som TV och skärm för min MacBook.

Tips på skärmar runt 32"?

En datorskärm har i regel högre upplösning (fler pixlar) än vad en tv-sändning har, vilket gör att Tv-sändningar ser dåliga ut på en datorskärm. Men samtidigt är vi på väg in i HD-sändningsvärlden och då kan det ju bli snyggt, om man har HD-box och HD-kanaler.

1
Bevaka tråden