Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99musik står och snurrar?

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mantaray doesn't care about musicians...

blä vad segt !

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-29 14:16

Räknar att en genomsnittlig request till 99musik just nu tar emellan 1-2 minuter...

  • Medlem
  • 2008-09-29 14:19
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-29 15:16

Skickat!

Ursprungligen av kroffe:

Skickat!

Här med.

  • Medlem
  • 2008-09-29 18:52

Hade ju varit lite trevligt om någon tänkte fixa problemet någon gång så man kan surfa normalt och vara glad.

Du kan surfa normalt tills det är fixat. Man får inte säga hur bara.

Ett PM med lite tips vore uppskattat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 19:29

geminister: läs inlägg 43(tråden det hänvisas till), så förstår du varför man inte får säga det. (Men man kan uppenbarligen hinta genom att hänvisa till diskussionen om vad man inte får diskutera.)

Senast redigerat 2008-09-29 19:39

Jag tycker verkligen det är värt ca 33 öre per dag att slippa reklamen.

Jag är supporter men det är lik förbenat kylskåpskall sirap här. Och har så varit i flera dagar.

Ursprungligen av KaRo:

Jag tycker verkligen det är värt ca 33 öre per dag att slippa reklamen.

Ursprungligen av sawtooth:

Jag är supporter men det är lik förbenat kylskåpskall sirap här. Och har så varit i flera dagar.

Jaha. Du har inte någon text med Supporter under ditt namn. Men det är inte det viktiga här förstås. Konstigt att det inte fungerar för er. På mina datorer fungerar det bra och inga konstigheter. Har väl inte läst så noggrant i början av tråden men hur kan det problemet bara märkas hos vissa ?
Tycker HIMLA SYND om er iaf om det nu hjälper !:'(

Ursprungligen av KaRo:

Jaha. Du har inte någon text med Supporter under ditt namn. Men det är inte det viktiga här förstås. Konstigt att det inte fungerar för er. På mina datorer fungerar det bra och inga konstigheter. Har väl inte läst så noggrant i början av tråden men hur kan det problemet bara märkas hos vissa ?
Tycker HIMLA SYND om er iaf om det nu hjälper !:'(

Precis som FM säger är det bara 99musik, och du märker inget eftersom du har supporterkonto och felet är reklambannerrelaterat.

pm skickat

"I can tell you, but I will have to kill you afterwards."

Jag vill inte uppmana till något permanent. Bara som fix tills det är kirrat, samt att ha tills hands om någon vecka då det är dags igen.

Nån som vet nåt bra "_____" prg till Mac så man kan hänga på 99musik igen får gärna PM:a mig den info. Detta är ju tokigt tramsigt.

Edit: Tack

Hahahaha! Jag kunde inte låta bli att tänka på...

"He said Jehova!"

YouTube - Monty Python's "Life of Brian" (Stoned to death...)

Man får passa sig att säga vissa saker, då blir man stenad.

/R.t:M.I.

Som flera sagt så går det långsamt på 99musik, men inte på de andra delarna av 99.se.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-30 00:20

Det finns anledningar till att öppna ett supporterkonto om man vill. Däremot är det ett kasst argument att man ska göra det bara för att det finns reklam som gör sidan obrukbar annars.

Sådant får mig bara att tycka att det inte känns speciellt roligt att casha upp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-30 08:22

...om detta är ett uträknat sätt att få folk att öppna supporterkonto så är det nog bäst att tänka om - FÖR DETTA HÅLLER PÅ ATT DÖDA 99MUSIK JUST NU!!!

  • Medlem
  • 2008-09-30 08:28

Inget uträknat här skulle jag tro, snarare att man inte tittar till 99.se ordentligt. Håller på och skriker mig blå om det hela... men får ingen respons.

Usch vad less jag är på detta nu !

Görs det inget snart så s***er jag i detta forumet

99musik är lite av den bortglömda "bastarden" i 99.se-familjen. Det märks tydligt när det skiter sig med något.
Det är nog dags för de aktiva 99musik-medlemmarna att skapa en förening av något slag och "köpa loss" 99musik från Mantaray. Det är nog enda sättet att få ordning på 99musik på lång sikt. Annars är risken stor att 99musik kommer att självdö/avvecklas.
Det är ett stort projekt att ta tag i, men om en handfull handlingskraftiga medlemmar kan styra upp det så är det nog en lösning som gynnar alla.

Allt beror helt och hållet på hur pass "viktigt" och "bra" man tycker att 99musik är.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-30 12:23
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det är nog dags för de aktiva 99musik-medlemmarna att skapa en förening av något slag och "köpa loss" 99musik från Mantaray. Det är nog enda sättet att få ordning på 99musik på lång sikt. Annars är risken stor att 99musik kommer att självdö/avvecklas.

Vad baserar du dessa "fakta" på?
Finns det någon uttalad agenda av Mantaray att lägga ned 99musik?
Hur fungerar 99mac, 99ipod, 99iphone och 99web då? Är de "utköpta" redan???

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-30 10:24

Just nu spelar det ingen roll att det är 99musik som är seg, även om det hade någon av de andra delarna av forumet så verkar det inte att gå att få tag på någon av de personer som kan göra någonting åt detta för tillfället.

Vi moderatorer/administratörer osv har inte rättigheter att gå in och ändra det som behöver ändras. Skapar en del frustration här också då vi inte kan göra någonting förutom att försöka få tag på någon som kan fixa problemet

Mvh Kainen

Ursprungligen av kainen:

Vi moderatorer/administratörer osv har inte rättigheter att gå in och ändra det som behöver ändras. Skapar en del frustration här också då vi inte kan göra någonting förutom att försöka få tag på någon som kan fixa problemet

Något som skulle kunna göras bättre nästa gång något liknande inträffar är att åtminstone hålla oss uppdaterade. Ingen av administratörerna (utom jgb) skrev något i tråden, så gick inte att veta om de ens var medvetna om problemet. Enda livstecknet var att misshagliga inlägg togs bort, och det är kanske inte rätt metod när sajten strular.

Hellre då att få veta att "annonsservern strular, vi kan inte göra något förrän måndag eftersom Björnström fysiskt måste dit" eller något liknande.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-02 20:56
Ursprungligen av false messiah:

Ingen av administratörerna (utom jgb) skrev något i tråden, så gick inte att veta om de ens var medvetna om problemet.

Hellre då att få veta att "annonsservern strular, vi kan inte göra något förrän måndag eftersom Björnström fysiskt måste dit" eller något liknande.

Tyvärr hade vi ingen tidpunkt då och inte denna gång heller

Bevaka tråden