Har ramlat över en PowerBook 17" 1 Ghz. Den skulle vara paj och jag tog emot den för att kunna plocka eventuella reservdelar. Tänkte bland annat ta cd/dvd-spelaren och sätta in i en iBook där den är trasig.
Det var lite luddigt vad som var fel på den, men det skulle vara något med att den inte gick att starta och att det inte gick att ladda batteriet. Nu har jag testat att ladda den vilket verkar funka utmärkt. Eftersom hårddisken var utplockad testade jag att starta den med en extern hårddisk. Även det funkade utmärkt. Förmodligen var felet att den inte gick att starta då en kabel under tangentbordet ej var intryckt ordentligt.
Nu tänkte jag försöka installera en hårddisk i den här burken. Det finns däremot ett problem. När den gamla hårddisken plockades ur försvann även det som hårddisken monteras i. Jag antar att det är ett par pinnar, byglar eller någon form av ram. Skruvarna som de ska sitta i är däremot kvar. Vet någon var man får tag på nya? Går det att montera en ny hårddisk utan dem? Går det att sätta dit något annat?