Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställer jag in SMTP för utgående epost på iPhone?

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2008-09-16 00:24

Yes, så har jag gjort. smtp.tre.se. För att göra det ännu enklare så synkade jag mina mailkonton med iTunes. Jobbmailen med exchange fungerade helt ok. Efter lite pill så tog jag bort SSL för crossnet kontot. Av någon anledning hade det blivit så. Tack för hjälpen,
mvh
JNE

• Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 22:55
Ursprungligen av jne:

Yes, så har jag gjort. smtp.tre.se. För att göra det ännu enklare så synkade jag mina mailkonton med iTunes. Jobbmailen med exchange fungerade helt ok. Efter lite pill så tog jag bort SSL för crossnet kontot. Av någon anledning hade det blivit så. Tack för hjälpen,
mvh
JNE

Varför använder du tres smtpserver?

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2008-09-18 21:27

Jag kör 3 sedan lång tid. Både tal och data. Har alltid behövt använda smtp.tre.se både i dator och telefon när jag kör 3G trafik, inget annat har fungerat. Min iPhone är amerikansk och öppnad. Fungerar som en dröm nu.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-18 23:33

Vet inte om det hjälper nån men...
Hade stora problem att få min bbb mail att fungera i hemnätverket (bbb). Grejen var att bbb tydligen kräver användarnamn och lösenord även för smtp servern. I outlook är det i kryssat att samma uppgifter som för pop servern ska användas men detta överförs inte vid synkning.
Efter att ha fyllt i uppgifterna för hand under smtp inställningarna fungerar det.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-18 23:58

Jag orkar inte läsa hela denna tråd... Det funkar på min iPhone. Klienten har inställningar för flera smtp-servar. När jag är ansluten via 3G känner telefonen av det och använder Telias 3G-smtp-server och när jag är på min WiFi hemma känner den av det och använder den smtp-servern. Inställningar/E-post Välj konto. Klicka på SMTP - då kommer det att visas "andra SMTP-servrar". Där kan man lägga till en server för t.ex. ISP:ns SMTP-server om man nu har WiFi-nätets SMTP-server som första alternativ.

Eller så kan man ringa Telias support... de vet också hur man gör det.

Hoppas det här kan vara till någon hjälp.

X-it

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-01 14:21

Nu strular det igen. Hemma funkar allt bra med wlan från bbb. När jag däremot är på vift vill telefonen inte skick några mail med hjälp av tres smtp. Vad har ni som fått både hemnatverk och tres smtp att fungera för inställningar på tre smtpn?

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-01 20:09
Ursprungligen av copster:

Nu strular det igen. Hemma funkar allt bra med wlan från bbb. När jag däremot är på vift vill telefonen inte skick några mail med hjälp av tres smtp. Vad har ni som fått både hemnatverk och tres smtp att fungera för inställningar på tre smtpn?

Mest troligt så tillåter inte BBB att du skickar med någon annan SMTP än deras för att undivka spamers.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-02 00:42

Jag har problem med en bugg som inte tillåter mig att använda samma SMTP-server till två olika konton. Ena kontot fungerar det på, men på det andra kontot vägrar den spara mitt password och det står bara "Optional" när jag fyllt i, gått tillbaka och går in igen för att kolla.

Är det nån som har en lösning?

Jag har provat att ta bort kontona helt och adda direkt i telefonen, men det funkar inte ändå.

Hur får jag hotmail på min iPhone?
//kidmaster

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-10-12 18:08
Ursprungligen av Kidmaster:

Hur får jag hotmail på min iPhone?
//kidmaster

Sök, har redan diskuterats här. Bl a via izymail.

Bevaka tråden