Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtal bryts vid inkoppling av headset

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 13:22

Har precis fått den iPhone 3G jag köpte häromdagen upplåst med hjälp av ett i-smartphone kort, vilket än så länge fungerar väldigt bra.
Men hittade nu en lite lustig sak som jag undrar om någon känner till hur man får bort. När jag kopplar in mitt headset samtidigt som jag har ett aktivit samtal så kopplas samtalet ned, vilket är mindre kul.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-04 08:03

Vet inte om det funkar, men du kan ju prova att sätta samtalet på vänt via skärmen först, innan du kopplar in headsetet.

Problemet beror på att mic-ens kontaktanslutningar kortsluts för ett kort ögonblick medan du sätter i kontakten och det är samma sak som att du trycker på knappen (=lägg på).

Min teori med att lägga på vänt först är att det kanske gör så att den "felaktiga" knapptryckningen som registreras används för att plocka upp samtalet från vänt istället för att lägga på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-04 09:18

Tack!
Provad detta igår och det fungerade, provade även efteråt att sätta i sladden utan att sätta samtalet på hold och då fungerade även det!

1
Bevaka tråden