Hej hej,
Tänkte bara berätta om en intressant sak jag la märke till idag. Jag har en MSI Wind (min egen lilla iWind) som jag installerat OS X på. Igår uppdaterade jag den till 10.5.5 från 10.5.4.
Innan uppdateringen kände OS X inte igen processorn alls. Den var "unknown 1.60 GHz processor".
MEN, efter uppdateringen så hittade den processorn med namn och processorbeteckning. Tillochmed TM-märket satt där det ska.
Min gissning (kanske vild) är därför:
1. Nya Mac Minin kommer vara en Atom-baserad Apple-TV-klon. Kanske till och med med intels ännu ej släppta Atom Dual Core. Den kommer vara mycket, mycket tunn. Troligtvis världens tunnaste hemdator. Ingen Blueray/DVD eller CD i denna. Den kommer att ta material (film, musik osv) från iTunes och den kommer inte ha ngn vidare stor HD. Troligtvis en SSD-baserad lösning. Allt övrigt material streamar man trådlöst via TimeCapsule och Airport Extreme. Eventuellt/troligtvis kommer det även finnas en iPod7iPhone-docka på denna enhet. iPod/iPhonen används som hårddisk/lagringsmedia.
2. Det kommer en ny netbook från Apple. 10" skärm. Världens tunnaste. MacBook Thin. Samma formfaktor som MacBook Air. Fast mindre. Priset? Mellan 5-7000 kronor.
Vad tror ni? Vore inte detta mumma?
Min gissning. Detta kommer innan månadsskiftet. Årets julklapp?