Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela bilder enkelt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu ar det sa att jag for tillfallet ar i Korea och vill dela med mig av de bilder som jag har tagit. Jag vet att det finns online-varianter av flickr och Picasa men jag skulle vilja anvanda mig av den server jag har och slippa den kvot som finns pa de flesta gratis online varianter.

Finns det nagon online-variant som har en jattestor kvot eller kan Ni komma med forslag pa album som jag kan installera pa min ubuntu-server? Det far garna finnas nagon smidig plugin till iPhoto om det ar mojligt men det ar ingen nodvandighet! Man ar ju tyvarr lat och van vid Mac OS X smidigheter.

Hur har Ni proffs lost det?

Ar medveten om avsaknaden av 'a 'a' och 'o' sa jag hoppas att Ni inte ser rott for detaljer!

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-05 12:18

Vill du både visa fotona online och även kunna länka in dem t ex i något inlägg som vi gör här på forumet?

Om du endast vill länka in dem så kan du ju lägga upp bildfilerna på din server och ange sökväg till dem.

Om du vill visa och länka till dem så kan du göra en egen hemsida och lägga ut fotona där.

Flickr är smidig och för ca 130-150 kr per år så får man obegränsat utrymme och uppladdningsfrekvens.

• Medlem
  • Lessebo
  • 2008-10-05 15:54

Titta på One.com Webbhotell  -  Domän • Hemsida • E-mail de har ett ganska smidigt galleri. (går även ha med inloggning för vissa bilder). Framför allt så är det billigt.

Lägger du upp många bilder knäcker du snart din kvot på webhotellet (vanligtvis). Flickr eller Smugmug ger dig obegränsat med plats för en billig penning. Jag använder båda, flickr är lite mer "community" och Smugmug mer åt fotografhållet*.

*fler och mer avancerade möjligheter.

Gallery2 och pluginen var klockren! Fungerar jättebra. Var lite pill med konfigurationen av php men det var enkelt fixat.

Tack för hjälpen, ni kan låsa denna tråd om ni vill.

1
Bevaka tråden