Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test Ipod touch & Iphone som pdf läsare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min situation var att jag vill kunna läsa PDF filer i min touch (antar att allt jag skriver gäller på Iphone också). Men min situation just nu är att jag inte har åtkomst till internet med min Ipod touch just nu men däremot har jag det med min MacBook.
Så jag prövade lite lösningar som jag tänkte dela här och sedan hoppas jag på fler tips och erfarenheter från er andra.
Det första delen är att flytta filen till min Ipod touch. Här provade jag tre lösningar.
1. FilemarkMaker. Detta gratis program gör ett pdf dokument till ett bokmärke i Safari som man sedan kan synca via Itunes. Det funkar så helt enkelt att man dra och släpper sn pdf in i program iconen och sedan så kommer en sida upp i safari som man sparar som ett bokmärke. Detta funkade bra på små filer men min riktiga testfil är på 18MB och då kraschade Safari.
2. Dropcopy. Detta är ett program som köps. Programmet behöver ha sin motpart på Macen och det är gratis. (Detta funkar också utmärkt mellan Macar.) Programet är mycket lätt att starta och att flytta filer är mycket enkel. (När det gäller design så är detta program mycket trevligt.)
3. Air sharing. Detta program är för Ipod touchen. (Jag tror det kostar pengar nu.) Här ansluter man till sin Ipod touch som en server via finder. Instruktionerna är tydliga och sedan dyker ens Ipod touch up under shared i finder.
Av dessa program tycker jag att Dropcopy är enklast att använda men Air sharing funkar lika bra.
Det andra delen är hur bra läser dessa program pdf.
Jag vet inte hur Ipod touch hanterar filen så jag skriver utifrån mina observationer.
För små filer funkar FIlemaekMaker men det är ju en lite omständlig process så det är inte så smidigt. Men jag lyckades se min PDF i Safari på Touchen så det är ju godkänt.
Kom ihåg att min testfil är en 18MB pdf (svenska Macworld faktiskt) så vad jag noterade är att de två andra programen klarar båda att öppna filen men Drpcopy verkar öppna den i Quick look format och inte med Ipod touch egen läsare. Skillnaden jag noterade var att man kan inte kan ha touchen i horisontal läge och när programet kraschar kommer det inte ihåg var man var sist.
Så i mitt tycke funkar Air sharing bäst för att läsa min tiding i min touch. Men båda dessa sista program kraschar ofta (jag antar att detta är pga filens storlek men pga att man kan läsa i horisontellt läge och att programmet kommer ihåg var man var vinner Air sharing.
(Min 45 MB ikea katalog funkar dock inte på nått av programmen)
Så detta var mina observationer skulle vara intresserad av era. Kanske finns det bättre sätt och bättre program.

Program från app store och
Dropcopy DropCopy for Macintosh | 10base-t interactive
FilmarkMaker FileMark Maker - osx software for download at iusethis

Senast redigerat 2008-09-30 17:47

PDF Creator. Underbart program som är en virtuell skrivare och ist för att skriva ut gör en .pdf i önskad målmapp Jag använder det till min SE g900i och allt går som smort! Det kostar men är gratis på Ladda ner musik, film, spel, program! The Pirate Bay - Världens största BitTorrenttracker

Cya

1
Bevaka tråden