Kan hålla med om ovan men jag tycker inte att det räcker med bilder och färg.
Visst, sidan är informativ. Det innebär att en kund som vet exakt vad han/hon är ute efter kommer att kunna beställa här. Men en sådan kund behöver ingen hemsida - den kommer att hitta er via telefonkatalogen! Troligen har de redan genomgått utbildning/köpt tjänsten.
Riktar inte ni er mer till de som tänker "vi borde väl", "ska vi väl ha in i vår företagsprofil" etc? De som inte sitter med plånboken uppe och sina anställda färdiguppställda på led för avmarsch till kursen.
Eftersom alla vet att dessa kunskaper och färdigheter är bra (i vart fall har jag svårt att se någon som skulle argumentera emot) så krävs det mer än information till att få folk att komma till skott, få dem att göra det nu.
Jag tror att man måste provocera för handling. Vad handlar er verksamhet om? Att få folk att lära sig att rädda liv för sin egen och andras skull, eller hur? Skippa "Välkommen till .." Inled istället i stil med
Kan du rädda din kollega som får andnöd?
Blir du räddad om ditt hjärta stannar?
Statistik är bra men gör den till här och nu.
I år kommer 3 500 personer att få hjärtstopp utanför sjukhus. Är du eller din kollega en av dem? Om hjärt- och lungräddning sätts in tidigt är chansen att man överlever 2-3 gånger större. Det är därför vi alla bör ha denna kunskap.
Sedan en text som både spelar på företaget hjärta och plånbok. Det är deras förbannade plikt att se till att alla blir omhändertagna dessutom tjänar man in tidiga omhändertagande. Slutkläm med att kunskap är en färskvara och att det därför behövs fortbildning som ni kan stå för.
Skippa kurserna på högersidan - ge istället en kort beskrivning om vem ni är gärna med logga.
Generellt, jag vill ha en direktare ton. Tänk dig en chef som vet att det är bra men inte kommer till skott och egentligen vet han/hon inte riktigt vad det är. Tänk även på att det finns massor av annat som är "bra": friskvård, mental träning, stresshantering etc och arbetstiden är begränsad. Dessutom ska hon/han även få de anställda att producera de timmar de är på jobbet. Det är en sådan person du ska få att prioritera detta.
Slutligen, en förklaring någonstans över alla förkortningar och skriv ut dem första gången