Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iclarified + windows + iPhone 2.0.2 = sant! :)

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, idag fixade jag versionen 2.0.2 på min iphone, det gick bra.

Det jag ville säga var att jag använde denna länk:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.0.x 2G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5]

Det som var lite konstigt var att alla "steg" i guiden var inte med men det var lätt ändå. (det var för många steg i manualen)
Jätte nöjd.

Efter detta startade jag om telefonen, och du funkade den inte blev ganska skrajj, men jag kopplade in den i datorn och gjorde steg 24 igen sedan fungerade den! weiw!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-01 19:57

Gött. Grattis.

Hur fick du tag i 2.0.2? Uppdaterade du telefonen direkt, eller laddade du ner den på ngt vis som guiden visar? Jag har bara möjlighet att uppdatera, inte ladda ner...

läs guiden så fattar du, det är ett program som man kör..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-01 20:04

har läst guiden. Flera gånger. Fattar inte hur svårt det ska vara att bara ge ett rakt svar....

"Create a folder on your desktop called Pwnage. In it place Winpwn 2.5 (mirror), 3.9BL , 4.6BL, and the latest 2.0 firmware"

Ska man lägga "the latest 2.0 firmware" i mappen så krävs en nerladdning, eller hur? Därför frågar jag;

Hur fick du laddat ner "the latest firmware", eller uppdaterade du direkt i iTunes?

Du uppdaterar det i iTunes. Sen får du en Restore-fil i C:/Documents and settings/Datornamn/Application Data/AppleComputer/iTunes/iPhone Software Updates

ÄNDRA VISA DOLDA MAPPAR!!!!!

Har en fråga..
Min kompis ska uppdatera från 1.14 till 2.0.2? Hänger svenska med i 2.0 nu eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-01 20:12

Danke Bazzie

Om allt går bra kan jag ge svar på din fråga inom kort...

bazzie, steve jobs sa ju att iphone skulle finnas på fler språk. bland annat svenska JA!. men man hade ju skapat sin egen ord lista genom att man använder vissa ord mer än andra de är nog borta.

Okej..
tänkte mer på att å ä ö finns i 2G luren.

ber om ursäkt soppen skulle get dig ett bättre svar, vaknade inte på rätt sida idag..

ska kolla

ne de är som innan, hålla inne tex o för att få ö.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-01 21:02

np ludde

okej tack för det då ludde/han som vaknar på fel sida;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-01 21:28

Tar den första nerladdningen lång tid?

den står på "säkerhetskopierar iPhone" sedan 4 gröna prickar (typ 10% färdig)

jo den tar en stund

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-01 22:31

Hade man varit något sådär normalbegåvad hade man ju tagit bort musiken först, för den finns ju ändå på datorn, men men...

(11 gröna pluttar nu...)

Senast redigerat 2008-09-01 22:42

jag lyckades uppgradera min lur från 2.0 nu iaf

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-10-06 17:38

Hjälp!

Hallå på er!

...det här går inte bra! ..är det någon mer än jag som har problem med att Winpwn 2.5 Beta krashar när det ska förbereda efter att man gått in i DFU mode?? Blir knasig på det här! sitter med en iphone i DFU mode som inte vill något!!

...det är en 2g lur som hade 1.1.4 i sig...

Ursprungligen av sossis:

Hallå på er!

...det här går inte bra! ..är det någon mer än jag som har problem med att Winpwn 2.5 Beta krashar när det ska förbereda efter att man gått in i DFU mode?? Blir knasig på det här! sitter med en iphone i DFU mode som inte vill något!!

...det är en 2g lur som hade 1.1.4 i sig...

Använd QuickPwn istället.
Det är den bästa lösningen på alla problem kring WinPwn/Pwnage Tool.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-10-06 17:49

..kej

QuickPwn gjorde samma sak, testade med det först!

Ursprungligen av sossis:

QuickPwn gjorde samma sak, testade med det först!

Kraschar QuickPwn?
Vad har du för prestanda på datorn du sitter vid? Mac eller Win?
Är systemdisken helt proppfull?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-10-06 19:47

Hallå!

Så där ja, efter omstart och lite pill visade det sig att Quickpwn funkade perfekt, Iphonen stånkar på igen och allt är i sin ordning! Tack för visat intresse i mitt lilla nödfall!

Ursprungligen av sossis:

Hallå!

Så där ja, efter omstart och lite pill visade det sig att Quickpwn funkade perfekt, Iphonen stånkar på igen och allt är i sin ordning! Tack för visat intresse i mitt lilla nödfall!

Berätta gärna vad "lite pill" innebär ifall det nån gång kanske kan hjälpa någon annan med samma problem.
Ge och ta du vet.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-10-06 23:17

Hej!

Lite "pill" var bara att avinstallera allt jag hämtat hem och ladda ner igen, jag följde Iclarified:s guide till punkt och pricka och så blev det sol i mitt liv!

1
Bevaka tråden