Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonsvararen...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-09-20 13:58

Hej
Bakgrund:
Jag har en obunden italienare som jag kör mot Tele2. Jag har ännu inte fått mitt 3G-kort utan kör nu på ett GSM kort.

Situation 1:
När man har klickat på [Telefon] så får man nederst 5 olika val: Favoriter osv. Längst till höger finns [Röstbrevlåda]. Jag inbillar mej att detta är en genväg till telefonsvararen men jag misstänker att jag har fel. [Röstbrevlåda] är nämligen inte klickbar.

Frågor: Vad är [Röstbrevlåda], hur aktiveras den och behövs ett 3G-kort?

Situation 2:
När jag ringer till någon kommer det upp en ruta där det står "Vidarekoppling aktiverad" och man kan välja att klicka [Avfärda]. När man ringer till min iPhone och denna redan har ett pågående samtal så tutar det "upptaget".

Frågor: Vad innebär rutan och hur gör man inställningar så att samtal kopplas till min telefonsvarare? Kan man ha en tjänst så att det piper i min lur undersamtalet när någon ringer och man kan pendla?

En gröngöling...

Hej ! Jag har ingen iPhone men så här fungerar det på andra mobiltelefoner med Tele2/Comviq i alla fall.

Röstbrevlåda är där meddelanden samlas som andra har pratat in. Tele 2 har nummer 222 till sin röstbrevlåda. Använd gärna ett kortnummer (ex 1) till det numret så behöver du bara trycka 1 för att få upp dina nya meddelanden. Du aktiverar ditt eget meddelande genom att ringa upp 222 och följa instruktionerna hur du ska prata in ditt hälsningsmeddelande.

Du behöver också aktivera att du kan surfa på internet, ta emot e-post och skicka MMS (men MMS:a går inte på iPhone). Det gör du enklast genom att skicka ett tom SMS till 123 så får du en länk att trycka på så laddas allt ned automatiskt. Alternativt gå in på Tele2 och trycka på Hämta inställningar där.
Inställningar och hjälp - Tele2

Ang vidarekopplingen är det bara att gå in på vidarekoppling i mobilen och se till att det tas bort.

Den där brevlådan är egentligen en genväg till Visual Voicemail, men eftersom det inte finns hos Telia (eller någon annan svensk operatör heller för den delen) så händer inte mycket när du trycker på den. Det går (jag minns inte hur, men sök i forumet) att binda den knappen så att den istället ringer upp ditt tele-svar.

Anledningen till att de tutar upptaget när nån ringer till dig är helt enkelt pga att du inte har tjänsten samtal väntar på ditt abonnemang. Aktivare den via Mina Sidor på telia.se eller ring till kundtjänst så fixar dom de. Du måste även ha aktiverat vidarekoppling i telefonen för att de ska funka.
När någon ringer in får du då fram valmöjligheten att svara på de inkommande samtalet och sätta det befintliga samtalet på hold.

Angående knappen visual voicemail så funkar den inte för att du har en olåst telefon, på en svensk telefon så ringer den upp 133.
Går tyvärr bara att ändra om du jailbreakar telefonen.

Ursprungligen av danneffs:

Anledningen till att de tutar upptaget när nån ringer till dig är helt enkelt pga att du inte har tjänsten samtal väntar på ditt abonnemang. Aktivare den via Mina Sidor på telia.se eller ring till kundtjänst så fixar dom de. Du måste även ha aktiverat vidarekoppling i telefonen för att de ska funka.
När någon ringer in får du då fram valmöjligheten att svara på de inkommande samtalet och sätta det befintliga samtalet på hold.

Angående knappen visual voicemail så funkar den inte för att du har en olåst telefon, på en svensk telefon så ringer den upp 133.
Går tyvärr bara att ändra om du jailbreakar telefonen.

Detta fungerar alltså inte på iPhone 3G som det gjore med första gen?:
99.se - Visa inlägg - Få Telesvar att fungera med tele2?

Ursprungligen av theplague:

Detta fungerar alltså inte på iPhone 3G som det gjore med första gen?:
99.se - Visa inlägg - Få Telesvar att fungera med tele2?

Hmm, det där har jag missat, vet faktiskt inte om de funkar, har själv en 2G så de blir svårt att prova.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-22 18:28
Ursprungligen av danneffs:

Hmm, det där har jag missat, vet faktiskt inte om de funkar, har själv en 2G så de blir svårt att prova.

Jag kan bekräfta att det funkar. Har min röstbrevlådaknapp länkad till tele2s röstbrevlåda på min italienska iPhone 3g.

Vad bra då!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-06 18:29

iPhone 3G - Avaktivera vidarekoppling?

Hej,

Jag har en olåst iPhone 3G inköpt i Frankrike. När jag ringer ett samtal så dyker där upp "Vidarekoppling aktiverad" och man kan välja att klicka [Avfärda], funkar att ringa men irriterande att se meddelandet varje gång man ringer...

Any one?

  • Medlem
  • 2008-10-06 18:47

Mig veterligen går det inte att slippa, men man behöver inte klicka "avfärda", meddelandet försvinner av sig självt efter några sekunder.

Det går om man jailbreakar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-06 21:40

ok. thnx!

Ursprungligen av theplague:

Det går om man jailbreakar.

Är det detta medn att FTP:a in i telefonen eller finns annat alternativ, har läst de övriga trådarna och där är det ftp som gäller fast det var på en 2g, själv har jag en jailbreakad italienare.

Ursprungligen av sirandrew:

Är det detta medn att FTP:a in i telefonen eller finns annat alternativ, har läst de övriga trådarna och där är det ftp som gäller fast det var på en 2g, själv har jag en jailbreakad italienare.

Har för mig att det finns en patch för varje FW som man installerar via Cydia.

1
Bevaka tråden