Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man iTunessamlingar att synas i iPod?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-10-06 21:51

Hej, hur gör man samlingar på itunes så det står under samlingar på Ipoden? Skulle värkligen underlätta mig mycket om jag fick reda på hur då jag har massor trance musik men på ipoden när man går igenom alla artisterna så står det namnen på de som har gjort låtarna och inte CDn så om man kan göra så att alla cdskivor blir samlingar så skulle det bli mycket enklare

Tack

Genom att bocka för "Del av samling" i låtinformationen.
Högerklicka och "Visa info". För enskilda låtar finns detta under "info", men om du markerar flera låtar på en gång, exempelvis alla som tillhör ett visst album, så hittar du "del av samling" under högerklicka - Visa info - Alternativ.
Sen kan du också bocka för Sortering - Albumnamn.

Använder du artistläget i iPoden, Musik>Artister, kan du aldrig få samlingar samlade (det är ju liksom inte deras natur), du får antingen gå via albumläge Musik>Album, spellistor eller coverflow.

De senare alternativen förutsätter ju dock att du bockat i del av samling. I det första spelar det det ingen roll.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2008-10-10 22:53

Tack så jätte mycket Raphael

1
Bevaka tråden