Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömförande iPod Nano 4G?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte min iPod Nano 4G för en vecka sen nu. Detta märkte jag genast, men det är nu, när jag laddat den första gången som jag verkligen undersökt detta närmare.

När iPod:en är kopplad till datorn så känns det "frasigt" att dra fingrarna över den. Om man håller den stilla i handen känner man ingenting. Detta fenomen uppkommer inte när iPod:en inte är kopplad till datorn.

Jag måste såklart gå till Macoteket (M-store?) och byta ut den, men vad kan detta bero på? Är det fler som känner det här "frasandet" när iPod Nano 4G är kopplad till datorn?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-05 11:05

Min vibrerar liksom mellan fingrarna med eller utan laddare, men det fenomenet har jag känt på andra aluminiumprodukter tex mobiltelefoner m.m.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-07 06:49

Hmm... Det verkar som du har rätt Foxfire. Den vibrerar inte utan laddare längre, men jag är säker på att den gjorde det när den va ny.
Däremot vibrerar den som en galning när den sitter i laddare ... skumt

Jag var till Mac Rent, och de testade den, men de märkte inget. D esa att det kanske var min dator som skickar ut för mycket ström i USB-porten (MacBook). Men när jag kom hem igen, så börjar den inte "vibrera" förrän den suttit i ett tag. Jag ska göra fler studier innan jag lämnar in den igen.

• Medlem
  • 2008-12-02 13:38

upplevde precis samma sak med min...fick den för 3 dagar sen, inte haft sådana problem med 3g versionen ..men den var ioförsig plast på baksidan....märkt lite andra problem oxå men hör inte till denna inlägg
( låste sig efter ca 3 timmars användning, laddades ur snabbt, vill inte ladda eller går inte att mata ut ur itunes...och ljudet är "ihåligt" känns det som .....) men undrar om inte första laddningarna är lite sega sen håller den längre.

1
Bevaka tråden