Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extreme och BBB...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 20:23

Hej
Jag pratade med BBB idag och frågade varför de hade ändrat på mitt abonnemang. De hade ju inget bra svar på det så de fixade tillbaka så jag fick mina 3mbit ut igen. Men efter det vill min Extreme inte vara med och leka...
Jag ändrade inget men efter den ändringen (alltså en ändring tillbaka från det jag hade tidigare) så funkar internet via min Extreme men kopplar jag datorn direkt istället så funkar det så det verkar ju inte vara något problem på uppkopplingen...
Jag har startat om Extremen fleeeeeera gången och jag har även ställt tillbaka den till fabriksinställningar men ingen skillnad. Airporten lyser grönt och är glad men ut på nätet kommer jag inte....
Någon annan som varit mer om detta eller är jag först med något igen?

://chrisse

  • Medlem
  • 2008-10-08 20:45

Jag hade liknande problem med fast ip. Det visade sig att jag fick ha modemet avstängt mer än 4 timmar innan BBB kände igen den som en ny enhet.
P-O

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 10:02

ok, nu lät jag modemet och airporten vara avstängda hela natten och jag startade modemet och airporten och lät de ara igång i typ 40 min innan jag provade igen.
och nu funkar det.

spännande att BBB gick med på att min dator fick koppla upp sig på en gång men att de inte lät airporten "komma online"

tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden