Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Mailfunktion via andra mailklienter.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-08 21:28

Hej igen!

Mitt andra inlägg nu smäller jag på pang-boom. (sökt i forum)

-------

Jo det är såhär att jag är en kund av Bredbandsbolaget och använder deras mailtjänst, och jag undrar helt enkelt ifall det går att använda sig av Mailfunktion som är i iPod!

Är det någon som har lyckats med att knåpa ihop detta enlände?

Vore kul ifall någon satt på information och hade lust att hjälpa och förklara!

Väl mött

MVH Alex

Javisst, det är bara att köra på med frågor !:p
Visst går det att installera mailfunktioner på iPod Touch. Jag har själv 2 adresser från Comhem, 1 från G-mail, 1 från Mac.se och 1 från Me.com.
G-mail var enklast eftersom det sker nästan automatiskt och verkar lite förinställt på iPoden. Det gäller också mobile.me, Yahoo!Mail, AOL och MicrosoftExchange. Man lägger in adresserna under Inställningar - E-post, kontakter, kalender - Lägg till konto...

Berätta först vilka mailkonton du vill lägga in.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-08 22:14

Det är så att min mail som är xxxxxx@bredband.net

Hur vet jag ifall det är imap eller Pop3 mail ? Hur vet jag angående utgående och ingående server?

Ganska knivigt :/

Ursprungligen av alexsan:

Det är så att min mail som är xxxxxx@bredband.net

Hur vet jag ifall det är imap eller Pop3 mail ? Hur vet jag angående utgående och ingående server?

Ganska knivigt :/

Du vet om det är IMAP eller POP3 genom att gå in på BBB´s webbsida där det står att i deras mail bredband.net ska man använda POP3.
I iPod Touch fyller du alltså i =
Namn: ditt namn
Adress: xxxxx@bredband.net
Användarnamn: fick du av BBB när du skapade ditt e-postkonto, kan ex vara u6904033
Lösenord: fick du av BBB när du skapade ditt e-postkonto, kan ex vara UN8ne5GTs2
Beskrivning: tex xxxxx@bredband.net
Server inkommande post: pop.bredband.net
Server utgående post: smtp.bredband.net

Börja med det och återkom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 19:42

Vill du ha ett tips till så kan du i iTunes under fliken ''info'' i fönstret där du väljer vad du vill synca till din ipod scrolla ner till E-postkonton där du synkroniserar valfritt epost-konto från valfri mail-hanterare. Hoppas Jag har förstått dig rätt men jag hade också problem och löste det på detta sätt! Lycka till

1
Bevaka tråden