Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

divx till DVD

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-08 23:19

Jag har en video i divx-format som jag vill bränna ut så den kan visas på en vanlig DVDspelare. Hur gör jag?

Jag har en iMac core 2 dou 2,nånting MHz. Är det här något som iDVD kan fixa? Videon är GP500 racet från 1990, om någon undrar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 23:26

Popcorn fixar det har jag för mig.
Roxio Popcorn® 3 - Dvd-kopiering - Översikt

• Medlem
  • 2008-10-08 23:53

Jag tolkar det som ett nej, iDVD fixar inte detta. Synd, varför har inte Apple pillat ihop en grej som gör detta i iDVD eller liknande? Jag har trots allt betalat en mindre förmögenhet för datamaskinen och videon är legitimt införskaffad. Jag kan knappast va ensam om att vilja göra den här typen av operation.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 00:19

Det går att importera divx i iDVD, så det kanske går att bränna till dvd. Varför inte pröva, eller har du gjort det?

Jag har för mej att det går att göra i Toast...

Man ställer in för att bränna en DVD och så drar man in DivX filen i fönstret...

Toast är suveränt på det mesta, inklusive bränna DVD från DivX (eller vad sjutton som helst). Toast är också duktigt på att bränna DivX-skivor enligt konstens alla regler. Det enda som blivit sämre i senaste versionen är att möjligheten att bränna VCD/SVCD försvunnit. Men who cares...

Sedan kan man ju om inte iDVD funkar direkt, dra in DivX-en till iMovie och därifrån göra en DVD. Bara QuickTime kan hantera filmen så kan även iMovie importera den. Sitter du bara med nya iMovie '08 - och det inte funkar - kan du ladda ner den äldre men i mitt tycke mycket bättre iMovie HD '06 gratis från Apple.

Länkar mm här: 99.se - Visa inlägg - Att lägga bilder ovanpå film

1
Bevaka tråden