Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty Mouse och "om-tag"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-07 10:04

Jag har en vanlig Mighty Mouse till jobbdatorn här och jag har en - möjligen - fånig fråga.

Hur gör man ett "om-tag"? Ibland är det trångt på bordet framför mig och man stöter emot något, eller musmattan inte räcker till, och man behöver lyfta musen för att ta ett nytt "tag" UTAN att klicka ur och därmed tappa objektet man flyttar eller markeringen i dokumentet man håller på att göra.

På en vanlig mus med knapp kan man ju hålla musen i luften och samtidigt hålla knappen nere - går det med MM?

Hoppas ni fattar vad jag menar.

Ja, det går. Greppa om sidoknapparna när du lyfter på musen - de aktiveras inte när musknappen är nedtryckt.

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 00:37
Ursprungligen av ztaafen:

Ja, det går. Greppa om sidoknapparna när du lyfter på musen - de aktiveras inte när musknappen är nedtryckt.

hm, jag åfr inte till det där...blir expose även om jag håller nere musknappen samtidigt som jag greppar om sidoknapparna

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-07 10:38

Ok, tack. Knepigt, grepp man får göra bara. (Apple och möss...)

Jag tycker inte att det är några som helst problem, men det kanske bara är jag?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-07 13:37

Man vänjer väl sig... dock får jag byta grepp på musen för att knipa till på midjan.

Jag tror inte det är en slump att 99% av alla möss på marknaden inte har den här lösningen.

1
Bevaka tråden