Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DreamBox och Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj, någon som har kunskap om DreamBox i kombination med Mac. Vad jag vill veta är hur jag "mountar" min hårddisk. Har försökt med de flesta guider som finns på webben, men icke sa nicke.

Det enklaste sättet verkar vara att via boxens webb-gränssnitt mounta, men det funkar ej.

Har även provat att via telnet skapa var/mnt/<mapp>, där <mapp> är en mapp som jag delat ut på Macen.

Därefter har jag konfigurerat på dreamboxen och allt ser bra ut, sparat för att sedan få meddelandet att det ej gick.

Om någon där ute kan hjälpa mig, så skickar jag saft och bullar.

Vad har du för Dreambox? Jag gissar att du har en modell med Enigma 1. Använd isf inte webgränssnittet för att montera hårddiskar, kör med menyerna i boxen istället. Webgränssnittet skapar tydligen fantommonteringar.

En snabb googlesökning ger DreamBox Record on PC Hard Drive (without NFS) - Sat Industry Forums , jag tror det är informationen du söker

Sorry att jag ej svarat tidigare men man har småbarn och allt annat jobbigt som jobb och sånt. Jorru har fått det att funka nu, går fint att se film som man har på datorn, nu håller jag på med ett nytt projekt.
Strömma DreamBox till en kompis med hjälp ava VLC, har du gjort det?? Gick fint att strömma med VLC (dock en vanlig film) på jobbet men problem att göra det hemma i mitt lokala nät.
Varken från Mac till en sur PC eller tvärtom har satt, port forwarding på routern till 1234. Men det vill sig ej. Ska prova lite mer i helgen, men om du har tips så är ingen tacksammare än jag.
Att öppna en ström med VLC från dreamboxen går finemang och det vore ju cool att kunna strömma den vidare till en annan dator.

Jag förstår inte vad du skriver... :/
Har du forwardat port 1234? Vad har du fått det numret ifrån?
Funkade det eller funkade det inte att strömma med VLC? Vad är "en vanlig film"?

Det funkar att strömma med VLC. Allt funkar perfekt.

1
Bevaka tråden