Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga smileys i SMS?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det ingen möjlighet att använda Smileys i SmS?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-10 22:13

I iPhone 2.2 kommer emoji som är en sorts smileys speciellt för den japanska marknaden.

Jag tror dock inte att andra europeiska mobiltelefoner kommer att kunna ta emot dessa på ett korrekt sätt.

Låter kul !
Hittade dom här länkarna=
MacRumors iPhone Blog: iPhone 2.2 Includes Hidden Japanese Emoji Icons
iPhone 2.2 Hidden Features: Google Street View, Emoji, Auto-Correction Off - Mac Rumors
Google Street View, emoji coming to iPhone 2.2? - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Klart att det går...

Har alla glömt att smiley bara är en kombiniation av vanliga tecken? Det är ju bara att skriva eller eller eller eller vad ni nu vill...

Det är hursomhelst den mottagande telefonen som avgör hur detta tolkas och presenteras...

--j

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-11 11:41

Fyfan för alla smileys, låt inte det blir som msn :((

Ursprungligen av zappee:

Fyfan för alla smileys, låt inte det blir som msn :((

Menar du inte ?
Blir lite konstigt annars att du skriver att du ogillar smileys och sedan använder en ?

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-11 17:11
Ursprungligen av KaRo:

Menar du inte ?
Blir lite konstigt annars att du skriver att du ogillar smileys och sedan använder en ?

Menade mer dessa ritade smileys. Textsmileys har jag inget emot.

Aha, jag förstår.
Finns det eg någon förteckning över dessa textsmileys ? Jag har stött på någon som jag inte riktigt vet vad de betyder. Känner till=

etc
Vet inte om de poppar upp som bildsmileys nu trots att jag använt text.

Edit; Jaha, det gjorde de alltså.

__ __
‹•› ‹•›

*===*

Hittade den här sidan med textsmileys: WebMaster-Tipps / Text-Smileys - Homepage-Total.de

Jag hatar autosmileys! Är inte syftet med en smiley att kunna få fram olika ansiktsuttryck enbart med bokstäver och tecken?
Autosmileys får nästan alltid helt fel uttryck! Ta bara en sån som och kolla på den autosmileyn som i nästan alla program ser glad ut. Jag vill nästan aldrig att min ska se glad ut! Vill jag det gör jag en sån härn :9

D:<

Det utmärkt med smileys i sms. Använder jag ofta.
Exempel på en smiley:

Snyggt eller hur? Och hur enkelt som helst, fungerar med alla mobiltelefoner som stödjer SMS.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-10-11 17:06

OT inlägg rensade. Håll er till ämnet.
/Mod

1
Bevaka tråden