- Patrick Danielsson
- Medlem ●
- Stockholm
Apple har släppt en beta av kommande iPhone-uppdatering:
Apple Seeds iPhone Firmware 2.2 Beta 1 - Mac Rumors
MacRumors iPhone Blog: Mobile Safari Interface Tweaked in iPhone 2.2
Kan vi hoppas på copy&paste nu?
Och att "är" fungerar som det ska? (Men ta i trä, nu verkar det bli rätt:cool:)
Lite oklart om Apple kommer prioritera att ändra "år" till "är" in Sweden. Och copy&paste har man ju nästan slutat hoppas på för länge sen.
Lite mer komplett sms funtionallitet med skicka vidare och skicka kontakter kanske?
MMS om AT&T tycker det är vettigt.
Netshare?
SMS-bekräftelse vore trevligt, MMS samt lite mer avancerade kamera funktioner, gärna med videoinspelning.
Mycket märkligt :/
Det är inte så att du använder telefonen mera nu i och med appstore mm? kanske har glömt att avakitvera bluetooth eller liknande som du hade stängt av under 1.1.4?
Mycket märkligt :/
Det är inte så att du använder telefonen mera nu i och med appstore mm? kanske har glömt att avakitvera bluetooth eller liknande som du hade stängt av under 1.1.4?
Jag har Boss preffs instalerat och både WiFi, Edge och bluetoth avstängt.
Men, men den är så himla bra ändå.
jag tycker att man MÅSTE ges möjligheten att se när SMS går in på SMS 2, 3, 4 osv.
Nu ges inga som helst indikationer på hur många SMS man skickar när man skriver, vilket kan bli riktigt dyrt för folk som har svårt att uppskatta antal tecken ...
Skillnaden i batteritid mellan 2.0 och 2.1 har varit beydande för mig. Speciellt så verkar standby förbrukningen vara betydligt mindre. Jag laddade min iPhone 3G sist söndag kväll. Det räckte till för ett par timmar sen. Jag använde den väldigt lite under den tiden, men standby är i min erfarenhet bättre. Den verkar dra mycket fortfarande när den används dock.
Batteritiden på orginal iPhonen med 1.1.3 (som nu min fru har) är dock bättre.
Kan inte t ex push e-mail göra att telefonen drar mer ström?
WiFi och BT drar också en hel del. Min iPod Touch tar slut väldigt fort om WiFi är på.
Jag har en iPhone G1 med wifi påslaget och all annan datatrafik och bt avstäng... lyssnar kanske 2-5h musik om dagen samt pratar/sms:ar/spelar 30min/dag i genomsnitt. då får jag ladda telefonen varannan dag men den hinner aldrig ta slut på batteri. Däremot laddar jag den inte så är den död innan jag hinner ladda den när jag kommer hem på 3e dagen.
Av infon att döma är det bara tangentbordet som blir bredare. Jag vill att inkomna mail, precis som när du vrider iPhonen 90 grader får en bild att bli i liggande format, ska vara lättare att läsa utan att behöva scrolla.
Av infon att döma är det bara tangentbordet som blir bredare. Jag vill att inkomna mail, precis som när du vrider iPhonen 90 grader får en bild att bli i liggande format, ska vara lättare att läsa utan att behöva scrolla.
Det kommer du inte få eftersom det är begränsat i SDKn
Aha, trodde du menade liggande för att det skulle vara enklare att skriva.
Men det lär väl komma en funktion så man kan läsa liggande någon gång.