Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är du säker på att du vill ta bort bilden permanent ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

JAA, det är jag !:mad:
Hur kan man slippa alla dessa frågor på datorn om man är "säker på att man vill ta bort" något ?
Varför räcker det inte att man ex deletar utan man måste trycka en gång till för säkerhets skull, som om man skulle ångra sig en sekund senare ?
Någon inställning någonstans ?

Jag tror inte det finns något generellt sätt att slippa alla dessa frågor. I många program kan man antingen i inställningarna eller genom en liten kryssruta i dialogfönstret stänga av den typen av frågor.

Prova Windows ett tag så kommer du att vara botad från din otålighet:)

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-14 06:38

Enda gången det händer mig är när jag ska tömma papperskorgen, och det går att ställa in i Finder > Inställningar > Avancerat. Bocka ur Varna innan papperskorgen töms.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2008-10-14 08:24

Det är bara bra att det kommer upp den typen av kontrollfrågor.

Det är ju minst en gång i veckan någon startar en ny tråd om bilder dom råkat ta bort i iPhoto, tömt papperskorgen där alla viktiga dokument förvaras och raderat alla mail.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 10:58

Det är väl snarare så att det bevisar att kontrollfrågorna inte gör någon nytta. Det bidrar bara till ett beteende där man snabbt klickar bort kontrollfrågorna och blir lika ledsen/sur efteråt.

Bäst vore väl om man fick välja om man behöver kontrollfrågor eller om man tror sig veta vad man gör...

-Jimmy

Ursprungligen av avtryck:

Det är väl snarare så att det bevisar att kontrollfrågorna inte gör någon nytta. Det bidrar bara till ett beteende där man snabbt klickar bort kontrollfrågorna och blir lika ledsen/sur efteråt.

Bäst vore väl om man fick välja om man behöver kontrollfrågor eller om man tror sig veta vad man gör...

-Jimmy

Håller med dig. Frågorna fungerar inte för mig. Jag tar bort något av misstag en gång per år och då har det aldrig varit något viktigt. Det borde verkligen finnas en inställning som gör att dessa enerverande frågor försvinner.

Håller med om kontrollfrågorna ofta är irriterande och att de kan inleda en i falsk trygghet. Men som sagt, för många program och funktioner kan man välja bort dem. Men en "inställning" som gör att de försvinner i alla upptänkliga sammanhang tror jag är mycket svårt att implementera.

Tänk er ett script som alltid automatiskt svarar "Ja"...

Är du säker på att du vill installera denna trojan?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-10-14 21:59

När/vart får du frågorna?

Om det är i Finder så kan du lägga in denna:
macosxhints.com - OS X tips and tricks!

1
Bevaka tråden