Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka SMS via klient på min mac till iPhone?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skicka SMS via klient på min mac till iPhone? någon som vet om det finns något program än?

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-09-08 18:25

Vill du SMS:a dig själv eller vill du smsa någon annan?

Finns en mängd lösningar, jag själv utvecklar en där man har en hemsida man går in på och får APIer som gör att man kan göra sin egna klient som skickar SMS osv..

tjänsten kommer ligga på smstjänster.com men finns inte online ännu, vi jobbar på att få up det inom en snar framtid.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-08 19:38
Ursprungligen av DeadC:

Vill du SMS:a dig själv eller vill du smsa någon annan?

Finns en mängd lösningar, jag själv utvecklar en där man har en hemsida man går in på och får APIer som gör att man kan göra sin egna klient som skickar SMS osv..

tjänsten kommer ligga på smstjänster.com men finns inte online ännu, vi jobbar på att få up det inom en snar framtid.

Jag tror han vill sitta vid sin Mac och skicka SMSet från iPhone, som BluePhoneElite.....
Eftersom iPhone inte har något "bra" BT-stöd får det väl ske via WLAN i så fall.

• Medlem
  • Solna
  • 2008-09-09 00:33
Ursprungligen av kenjon:

Eftersom iPhone inte har något "bra" BT-stöd får det väl ske via WLAN i så fall.

Eller om den är kopplad till datorn... via kabel eller i dockan...

Har också funderat på detta... borde finnas någon enkel lösning för att kunna skicka SMS från datorn via iPhonen, då det oftast går snabbare att skriva på ett normalstort tangentbord.

/Johan

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror han vill sitta vid sin Mac och skicka SMSet från iPhone, som BluePhoneElite.....

Helt korrekt, vill ha en lösning som ex. BluePhoneElite...

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-15 08:30

jag har ip telefon hemma och från mitt konto via deras hemsida kan jag skicka SMS och vad jag förstår så blir mitt mobilnr avsändaren.

• Administratör
  • Lund
  • 2008-10-13 21:13

Försöker väcka liv i frågan igen.
Finns det något program som skulle fungera som bluephone elite för iphone (fast utan bluetooth - kanske via wlan eller dockad)

antar att det inte finns, man borde ha hört talas om det då. Detta är ett av de starkaste argumenten att jag ännu inte köpt iphone. Varför är bluetoothstödet så uselt?????

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 19:06
Ursprungligen av Patric08:

antar att det inte finns, man borde ha hört talas om det då. Detta är ett av de starkaste argumenten att jag ännu inte köpt iphone. Varför är bluetoothstödet så uselt?????

Haha, är ditt största hinder att du inte kan skicka sms via dator?

Kära nån, använd typ Gratis SMS varje dag

Ursprungligen av zappee:

Jo det verkar ju bra om nu vill sitta och knappa in alla adresser igen.

Jag skulle gärna vilja se ett liknande program typ PC suit för nokia där man har alla adresser samlade.

/Peter

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 00:10

Du kan använda Skype på datorn och ange iphonens nummer som avsändare för SMS

Ursprungligen av zappee:

Antar att du inte använder denna funktion. Men jag har en ipod touch, så om jag ska köpa en iphone så ska den inte sakna en massa funktioner som en 2 år gammal sony ericson har. Du är en sån torsk som inte kan se något dåligt med iphone, för du vill inte. Ett slött sinne som är oförmöget att kritisera bör inte heller döma.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 13:22

Antar att du inte använder denna funktion. Men jag har en ipod touch, så om jag ska köpa en iphone så ska den inte sakna en massa funktioner som en 2 år gammal sony ericson har. Du är en sån torsk som inte kan se något dåligt med iphone, för du vill inte. Ett slött sinne som är oförmöget att kritisera bör inte heller döma.

Haha, okej. Om vi ser det på andra hållet då?
Vad har iPhonen som din gamla SE-telefon inte har?
Jo en jävla massa...

• Administratör
  • Lund
  • 2008-10-14 18:49

hittade ett program för att spara smsen iaf
syphone

vad har min touch+SE som inte iphone har? Basala bluetoothfunktioner som nyss nämnda sms-funktion, isync kompabilitet (helt sjukt) trådlös filöverföring, officiellt stöd för att använda telefonen som modem, orkar knappt ta upp mms (för det använder jag inte), bättre kamera.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 21:11

vad har min touch+SE som inte iphone har? Basala bluetoothfunktioner som nyss nämnda sms-funktion, isync kompabilitet (helt sjukt) trådlös filöverföring, officiellt stöd för att använda telefonen som modem, orkar knappt ta upp mms (för det använder jag inte), bättre kamera.

Touch+SE... vad är det för mobil?

det är en kompromisslösning tills iphone är bättre.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 15:29

det är en kompromisslösning tills iphone är bättre.

SE har väldigt många mobiler. Omöjligt att bemöta kritiken om du inte skriver vilken det är.

Dock tänker jag inte bemöda mig med att bemöta den då det är offtopic.

Jag antar att ni helt har missat denna lösning. Eftersom att alla som har iPhone har Telia (om ni inte varit busiga och fuskat på något vis) så fungerar ju detta
http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/tjanster/meddelandetjanster/teliasmsidatorn.206471.product@SE_TELIA

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-18 22:22
Ursprungligen av Supermus:

Jag antar att ni helt har missat denna lösning. Eftersom att alla som har iPhone har Telia (om ni inte varit busiga och fuskat på något vis) så fungerar ju detta
http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/tjanster/meddelandetjanster/teliasmsidatorn.206471.product@SE_TELIA

Well, det är ju inte via iPhonen... utan bara via Telia.

Fick tillsägelsen att plocka upp denna tråd istället för att börja på en ny. Här är det jag ville skriva:

Hej, finns det verkligen ingen som utvecklat en app som gör att man från sin dator kan skicka SMS via iPhonen? Inte ens Jailbreakad? Det vore en sån killer om det gick.

Om man har telia - och kör PC - finns ju det här programmet "SMS i datorn".

Synd att det inte finns för Mac, och Telia verkar inte heller ha gjort det möjligt att skicka SMS via webben eller hur?

Finns det andra lösningar? Jag är INTE intresserad av andra tjänster, operatörer osv - eftersom jag har fastpris abb vill jag kunna skicka via min operatör...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-16 13:31

För mac har jag inte hittat något annat än denna:

http://www.99.se/artiklar/2325-skicka-sms-fran-datorn-med-iphone.html

1
Bevaka tråden