Tjing! Era inlägg mycket intressanta för mig nu.
Skaffat ytterligare en dator för hem o resa (vit Macbbok). varvid bryderi uppstår vid synkning av iCal, adress o dokumentmapp etc.
Länka mellan 2 macar och dessutom 1 iphone verkar inte enkelt med hjälp av MobileMe heller.
Överväger efter några dagars testande (o nära förlora viktiga data) övergå till att försöka använda Googles tjänst istället. (där jag sedan tidigare har ett epostkonto för resor).
Om det nu är enklare som Michael antyder med hjälp av Spanning Sync.
Vill ju gärna ha kvar hjälpkalendrar för veckonummer, helgdagar etc. Som jag märker MobileMe inte klarar. Och tidzon och 24-h-räkning hoppar ständigt ur på mobileMe-sajten, och lyckas inte få måndag som veckostartdag (men blir gudskelov rätt i iPhones o macarnas iCal).
Dessutom kräver synkning mellan macarna sinseemellan och min äldre iphone att man håller tungan rätt i mun. i vilken riktning som infon ska läggas över - då frågan hela tiden ställs.
O då Iphonen är en "äldre" 2g så kör jag manuellt med usb-sladd. Har inte ändrar mobilens firmewire från 112 till 2.1 - om det ens går. Rädd göra fel, det har ju funkat jättebra med manuell synkning fram till nu, då ytterligare dator kom in i bilden. Dessutom verkar trådlös Push-funktion osäker efter läst er som har iphone 3g.
Nå – kan jag synka med båda macarna (ex på resa med den ena, även om jag normalt synkar med den andra). Eller bör jag fortsätta mobilsynka med en utsedd huvuddator, och sedan synka datorerna sinseemellan (via MobileMe, eller framöver Google)?
Vill inte riskera förlora data, kontaktnummer och planering då mina gamla papperskalendrare o tfnböcker är kastade...
Råd någon?