- dar303
- Medlem ●
Gott! Jag är lite sugen på att ge mig in i den här värden för att göra lite knasmoduler.
Kanske blir det en wintherstormer-sequencer The Step Sequencer Project
Oja.. den var ju brutal på något sätt!!!
Funktionen var ju otroligt skön, användbar
Jag har helt oärligt snott den delen från: Magnus Synth Schematics
Jag vet inte hur det är med sånt där egentligen; att låna friskt ur främmadne människors scheman. Jag antar att man borde ge dem cred för det någonstans? (På kortet?)
Dego, Om vi kunde etsa så kunde vi nog fixa det Bästa vore dock att få ordning på hela alltet så att man kunde ha både timbre och symetry på samma kort. Men jag misstänker att då måste det bli dubbelsidigt och allt vad som följer med det..
Pehr, Ja - ytmonterad TL084:a. Först hade jag 1st TL082 och en LM358 (För det var det som fanns i schemat) - sen mailade jag Bergfotron-Jörgen och frågade om det fanns någon anledning till att ha en LM358 och då sa han nej..
Jag känner mig helt nojig över att jag har gjort ett kretskort utan tillåtelse. Bäst jag plockar ner det, så att jag slipper få magsår
Jag känner mig helt nojig över att jag har gjort ett kretskort utan tillåtelse. Bäst jag plockar ner det, så att jag slipper få magsår
Det är ju ingen fara så länge du inte masstillverkar och säljer vidare, eller?
FYI så kollade jag upp vad muttertäckarna till Bhiabs rattar var för något. Det är muttern vid frontpanelen som de täcker, dvs. det är nån sorts krage som man sätter under ratten.
Jag beställde lite olika Bhiabrattar, jag lägger väl upp en bild + recension senare. / Z (gillar små rattar )
De har rattar ner till 10mm diameter. Jag behövde rattar till mina grayhillswitchar med 1/8" axel, och det har de. Rattarna finns i surpluskatalogen som det finns länk till på hemsidan. 5kr + moms för de mindre storlekarna. Lock, pilar, pilskivor o dyl köper man till separat för 1-2kr/st.
edit: alla spanska vingrattar är slut enl bhiab.
Jag och Zthee byggde denna idag:
SAS-VCO --> Magnus Danielsson "saw frequency doubler V2" --> Jörgen Bergfors "even 1:1.27 summer" från hans "Complex VCO" .
Jag fixade det till slut!
Vår version:
Jörgens version:
Det ska bli något liknande "odd-even"-delen på Buchla 259.
Sen har vi "bara" kvar att bygga en Order-krets och en Timbre-krets...
Det ska bli något liknande "odd-even"-delen på Buchla 259.
Sen har vi "bara" kvar att bygga en Order-krets och en Timbre-krets...
Men vad är det order-kretsen gör? Är det om timbre är före eller efter even/odd? Mot buchla-schemat..! (Jorå, det var precis det den gjorde... http://rubidium.dyndns.org/~magnus/synths/companies/buchla/Buchla_2590_4_200.jpg - IC31(1) är timbre och IC30(7) är even/odd ut..).