Jag köpte denna disk eftersom jag tyckte den var snygg, skulle passa i min bokhylla och inte har haft några som helst problem med Maxtor tidigare.
Disken är mac och pc kompatibel och kommer förformaterad med fat32. Allt väl så långt.
När jag försöker formatera om den i Leopard 10.5.2 till HFS+ med skivverktyget får jag bara felmeddelande. Funkar inte. Det enda jag kan formatera den till är MS-DOS format. Jag provar på en dator till, samma sak. Sedan provar jag i Tiger 10.4.11, då fungerar det utan problem.
Jasg har nu pratat med deras live chat support och då visar det sig att de av okänd anledning tagit bort det formateringsverktyg som det står i manualen att man ska använda. Men herregud, de har inte ändrat i manualen, jisses.
Idiotiskt men det kanske inte fungerade för dem.
Supporten föreslår följande, när jag är påstridig och säger att det faktiskt inte fungerar:
Donnie: Yes it does. You have to temporarily create a two partition scheme and change the option to GUID. Then create a one partition scheme and under option select Apple Partition Map. Then you will be able to Erase the drive in Disk Utility.
Så om du skaffar en sån disk formatera om den till HFS+ på en Tigermaskin eller följ ovanstående.
Sicka klantarslen eller hur??