Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cover flow och olika visningslägen i finder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och jävlas med cover flow i finder och visningsalternativ överhuvudtaget. Går det inte att ha olika visningsalternativ för olika mappar? Tex så vill jag ha cover flow i en mapp med filmer men vanligt fil-läge i de andra. Får den inte att göra så.

Sen så byter jag ut ikonen på en mapp till en filmposter så man kan scrolla mellan filmerna likt album i itunes. men så fort jag ändrar storlek på fönstret så blir ikonen svart. Why?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-16 15:38

Nä, det verkar inte så. Jag har också retat mig på att jag inte kan sortera några mappar efter storlek och andra på namn, typ etc. Det verkar som om Finderinställningarna är globala...

Är det inte bara att välja om ändringarna ska gälla Alla eller bara detta fönster ?

Kör Tiger på denna 12" så jag kan inte se hur Leopard ser just nu men här väljer man mellan "This Window Only" och "All Windows" längst upp i Show View Options <command><J>

???

Ursprungligen av SkrotNisse:

Är det inte bara att välja om ändringarna ska gälla Alla eller bara detta fönster ?

Kör Tiger på denna 12" så jag kan inte se hur Leopard ser just nu men här väljer man mellan "This Window Only" och "All Windows" längst upp i Show View Options <command><J>

???

Jo du verkar ha rätt, ser ut att gå iaf fast det trilskas lite....ska gräva vidare. Dock så åteerstår problemet med att ikonerna blir svarta ifall jag ändrar storlek på fönstret och har lagt in en egen ikon

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-16 17:22
Ursprungligen av SkrotNisse:

???

Nope
Inte i min Leopard såvitt jag kan se...

Ytterligare ett exempel på hur Apple gör om något och gör det SÄMRE än förra versionen, SPOTLIGHT är ett annat typexempel på idiot-design!!!

Att göra om något så det blir bättre är bra, även om det är ovant i början, men att TA BORT saker som man utvecklat och gjort bättre är puckat!!!

1
Bevaka tråden