Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPhone 1.1.4 till 2.1?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-06 11:19

Hej.
Jag har suttit och läst lite i olika trådar om uppdatering och upplåsning osv. Men jag är fortfarande osäker på om jag ska försöka mig på att uppdatera från 1.1.4 till den senaste 2.1. Kan bero på att jag är lite rädd för att den inte ska funka sen. Har nämligen inte gjort nåt sånt här innan. Om jag följer denna guiden? Är det hyfsat riskfritt? (kör windows vista)
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone (Mac) [Updated]

Vad är skillnaden egentligen? Är det lönt att köra en uppdatering. Antar att alla program man installerat från installer försvinner!? Försvinner även kontakter?

Oerhört tacksam för alla tips och råd jag kan få!!

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-10-06 11:58

Om du synkar telefonen innan du uppdaterar så finns allt kvar utom program som kommer via installer. SMS, kontakter, bokmärken osv. Det finns ju tyvärr ingen som kan ge dig 100%-iga garantier för att det kommer att funka, men i 99% av fallen verkar det ju göra det. Och gör det inte det finns ju oftast hjälp att få. Följ guiden du länkade till och kör på!

  • Medlem
  • 2008-10-06 12:33

Funkade klockrent för mig. Körde 1.4 till 2.1 enligt iclarifieds guide.

Skillnader jag märkt.
-Fusk gps... positionering via mobilmaster som är rätt cool
-Synk som funkar med kalendern utan att datum blir fel
-app store
-kanske bättre täckning
-Installera Cycorder direkt när du uppdaterar så får du filmkamera också
-Svenska ordboken funkar i sms
-bättre kalkylator
...det finns säkert en massa andra grejor också...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-06 15:27

Ok.Tack.
Vad är det för skillnad på quickpwn och pwnagetool?
Vilken guide ska jag använda tycker ni. Jag är som sagt inte speciellt kunnig på detta, och nervös för att nåt ska gå snett. Jag vet inte vilket program den är upplåst med sen innan.
Behöver råd!!!

Mvh
Qvarna

Ursprungligen av Qvarna:

Ok.Tack.
Vad är det för skillnad på quickpwn och pwnagetool?
Vilken guide ska jag använda tycker ni. Jag är som sagt inte speciellt kunnig på detta, och nervös för att nåt ska gå snett. Jag vet inte vilket program den är upplåst med sen innan.
Behöver råd!!!

Mvh
Qvarna

Ta QuickPwn, det har visat sig strula minst för folk.

Jag gjorde något konstig eller det hände något konstigt. Jag uppdaterade min iPhone i itunes från 2.0 till 2.1 och tänkte sedan låsa upp den. Men så var den fortfarande upplåst. Hur kommer det sig? O_o

Ursprungligen av Shilian:

Jag gjorde något konstig eller det hände något konstigt. Jag uppdaterade min iPhone i itunes från 2.0 till 2.1 och tänkte sedan låsa upp den. Men så var den fortfarande upplåst. Hur kommer det sig? O_o

Det är så det funkar. Med uppdatering från 2.0.x till 2.1.
Men nu är den väl inte jailbreakad längre? Du har inte Cydia och Installer?

Ursprungligen av theplague:

Det är så det funkar. Med uppdatering från 2.0.x till 2.1.
Men nu är den väl inte jailbreakad längre? Du har inte Cydia och Installer?

Nej, inte än men kommer såklart ändå köra pwnage senare. Men kommer det att fortsätta fungera såhär smidigt framöver?

Ursprungligen av Shilian:

Nej, inte än men kommer såklart ändå köra pwnage senare. Men kommer det att fortsätta fungera såhär smidigt framöver?

Vem vet?
Men smidigt? Man kan ju lika gärna Pwna den direkt.
Men använd inte Pwnage Tool, utan QiuckPwn, har visat sig mycket stabilare/bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 18:43
Ursprungligen av theplague:

Vem vet?
Men smidigt? Man kan ju lika gärna Pwna den direkt.
Men använd inte Pwnage Tool, utan QiuckPwn, har visat sig mycket stabilare/bättre.

Kan man slippa den fula ananasbilden med QuickPwn?!

Ursprungligen av mirydh:

Kan man slippa den fula ananasbilden med QuickPwn?!

Ja.

...................

ta absolut inte den guiden, den är för max, du har en pc!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-17 10:50
1
Bevaka tråden