Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag är med Mac

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-16 13:25

Så, efter ett halvårs tjatande så har jag nu äntligen tryckt på köpknappen.

Det blev den billigare av Alu Macbooksen, en 16 gb iPod touch och nån canonskrivare. Nu är det bara att vänta.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-16 13:26

Härligt! Välkommen till Mac-världen!

Vem har tjatat?

Grattis
You will never go back...

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-16 13:33

Tackar! Jag kommer förmodligen att bombadera er med frågor om en vecka.

Det är jag som har tjatat. På mig själv, och väntat på att de nya ska komma. Jag ångrar inte att jag väntade 2 månader iaf, även om det kändes tungt ett tag.

Ursprungligen av en David:

Tackar! Jag kommer förmodligen att bombadera er med frågor om en vecka.

Det är jag som har tjatat. På mig själv, och väntat på att de nya ska komma. Jag ångrar inte att jag väntade 2 månader iaf, även om det kändes tungt ett tag.

Nej, det var bra du väntade! Riktigt jobbigt om du köpt en precis innan dessa kom... Ångest..
Hoppas den dyker upp i hyfsad tid då

Välkommen ! Welcome ! Willkommen !
Switchade själv för mindre än ett år sedan och vet vad mycket frågor som dyker upp.
Det är lite krångligt i början att veta var man ska ställa frågan men till sist brukar det bli rätt.
Från en KaRo

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-16 15:36
Ursprungligen av en David:

Jag kommer förmodligen att bombadera er med frågor om en vecka.

Du är välkommen med dina frågor!
Här finns många "switchers" (inte bara jag och KaRo) som gärna hjälper till!

Tänk på att söka i detta forum innan du frågar! De flesta frågor har antagligen redan ställts
Jag rekommenderar också att du läser igenom "Switch 101" Passa på nu medan du väntar på din nya Mac!

Välkommen till den ljusa sidan.

Skriv gärna en presentation av dig själv i presentationer.

När du väl fått maskinen kan du kanske skriva en rad i "Jag är en Switcher", där finns mängder av byterhistorier (alla lika underbara).

Så än en gång. Välkommen in i värmen!

Senast redigerat 2008-10-16 18:09
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-16 18:29

Tack ska ni ha igen. Det är roligt och intressant att teknik förenar människor så.

Skrev en liten presentation i all enkelhet, och lovar att återkomma i "Jag är en switcher".

MacBooken är ju sjukt snygg. Var lite skeptisk till det svarta först, men det växer och jag gillar den mer för varje gång. Ska bli kul att få undersöka den i verkligheten. (ja, jag erkänner. designen ÄR viktig för mig. och OS:et).

Om man omger sig med vackra saker så ger det så mkt. Det känns bättre att ha och hålla på med bättre designade saker.

Så trött på alla dessa fula saker som finns enbart för att de är billiga....

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-16 22:16
Ursprungligen av Goflorp:

Om man omger sig med vackra saker så ger det så mkt. Det känns bättre att ha och hålla på med bättre designade saker.

Så trött på alla dessa fula saker som finns enbart för att de är billiga....

Word!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 01:22

Jag har precis beställt nya Macbook 2.0 och det är min första mac genom tiderna, tog mig mycket tid att fatta detta beslut och jag är stolt över det!

Good for you !
Det måste vara kul. Då får du den senaste modellen. Det låter förståndigt att tänka efter så att man gör ett bra beslut. Själv tänkte jag väl i en kvart; varför köpa en halvbillig PC när jag kan lägga till lite pengar och köpa en jättesnygg dator ? Det gick bra det med.
Hoppas du kommer att få kul med din dator ! Man brukar säga att det tar lite tid att lära sig det nya systemet men jag tycker själv att Leopard och webbläsaren Safari är enkelt att lära sig. Bara det här att man kan flytta runt bilder hur som helst (ingen högerklickning alltså) är jättesmidigt.
Ha det bra ! KaRo

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 02:01
Ursprungligen av KaRo:

Good for you !
Det måste vara kul. Då får du den senaste modellen. Det låter förståndigt att tänka efter så att man gör ett bra beslut. Själv tänkte jag väl i en kvart; varför köpa en halvbillig PC när jag kan lägga till lite pengar och köpa en jättesnygg dator ? Det gick bra det med.
Hoppas du kommer att få kul med din dator ! Man brukar säga att det tar lite tid att lära sig det nya systemet men jag tycker själv att Leopard och webbläsaren Safari är enkelt att lära sig. Bara det här att man kan flytta runt bilder hur som helst (ingen högerklickning alltså) är jättesmidigt.
Ha det bra ! KaRo

Har ju suttit och tänkt på beställningen hela kvällen och jag har bara fått fram fördelar om den. Apple kunde ju inte time:a bättre med att släppa en 13" aluminium macbook. Jag hade tänkt på det för några månader sedan och nu är det som en dröm som har blivit sann, ska iallafall bli sjukt kul att experimentera runt och jag kommer nog ställa många frågor här i forumet

Fråga på bara men tänk på att söka i rutan uppe till höger först "Sök på 99".
Det finns många frågor som redan är ställda och där det är många svar. När du har läst igenom och inte fått något svar är det läge att starta en egen tråd. Om du tittar under OM 99.SE och sitemap så kan du hitta rätt ställe för frågan.

Tänk också på att skriva en tydlig fråga eftersom det är mycket lättare för andra att hitta svar när de söker om frågorna är bra ställda. Fråga tex hellre "Hur installerar man AirPort Express ?" än "Hjälp, hittar ingen manual !". Ja, du förstår säkert vad jag menar. Ville bara vara tydlig eftersom du annars får påpekanden om att ändra frågan.
KaRo:)

1
Bevaka tråden