Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildformat --> iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som känner parametrar för bilder till iPhone. Skulle gärna slippa att använda iPhoto för att få över bilder till iPhone..

K

Tja, skärmen är 480x320 pixlar. Det finns ingen anledning att göra bilderna större om dom bara ska tittas på i iPhone eller mindre.

Lite osäker på vad du menar, om det gäller att synka bilder via iTunes så kan du ange vilka kataloger som iTunes ska hämta bilderna ifrån. iPhoto behöver du definitivt inte använda, jag använder nästan aldrig iPhoto och har ändå fullt med bilder på min telefon.

Om du menar vilka format som iPhone klarar så har jag inte exakt koll men jpg och png fungerar i alla fall.

Senast redigerat 2008-10-15 14:31

Jag tänkte fel - det är egna bakgrundsbilder som inte behöver vara mera än 480x320 pixlar. Själv synkar jag in från Aperture med iTunes och hur stora bilderna är som kläms in i iPhone'n vet jag inte - det kan ju inte vara originalupplösning i alla fall. Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 14:35
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tänkte fel - det är egna bakgrundsbilder som inte behöver vara mera än 480x320 pixlar. Själv synkar jag in från Aperture med iTunes och hur stora bilderna är som kläms in i iPhone'n vet jag inte - det kan ju inte vara originalupplösning i alla fall. Eller?

Bilderna konverteras till lämpligt format (JPEG?) och komprimeras en smula innan de förs över.
I iTunes kan du välja att inkludera originalbilderna i fullformat om du vill.

Så en bild i Aperture på 7000x4000 pixlar är så stor även i iPhone'n?!

Ursprungligen av snekeft:

Bilderna konverteras till lämpligt format (JPEG?) och komprimeras en smula innan de förs över.
I iTunes kan du välja att inkludera originalbilderna i fullformat om du vill.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-15 20:07
Ursprungligen av snekeft:

I iTunes kan du välja att inkludera originalbilderna i fullformat om du vill.

Var i iTunes?

  • Medlem
  • 2008-10-17 09:26

Kan man verkligen ha med originalbilderna på iphonen - eller välja upplösning.
På iPod photo kunde man ju välja att få med originabilderna.
Men med iPhonen hittar jag inget sådant alternati - vilket verkar logiskt - vad skulle du göra med dem där. Du kan ju inte få tag i dem på något sätt.
Men det hade ju varit bra att få lite högre upplösning på bilderna i iphonen - underlättar när man soomar.

Tack för detta, det gav mig ALLA de svar jag hoppats på!

Hittade detta på nätet (sitter i ett tråkigt telefonmöte på jobbet:)

They are re-sized to ~1200x900 when they are synced to the iPhone via iTunes. When pics are emailed from the iPhone, they are further reduced to 800x600.

Tack. Det var vad jag misstänkte. Resized.

Ursprungligen av BlackSmp:

Hittade detta på nätet (sitter i ett tråkigt telefonmöte på jobbet:)

They are re-sized to ~1200x900 when they are synced to the iPhone via iTunes. When pics are emailed from the iPhone, they are further reduced to 800x600.

1
Bevaka tråden