Hur blir det då om man vill koppla till sin tv?
Jag har en DVI-HDMI kabel som jag hade tänkt köra på min nya macbook pro, måste jag verkligen betala 1000 kr för en kabel? varför klarar inte den billigare kablen av samma jobb?
1000 kr för en kabel som kostar 50 kr och tillverka, hoppas verkligen att nån snart släpper en liknande pirat för halva priset minst.
Någon som vet om detta är testat på någon sida?
Nej du behöver inte en Dual-DVI kabel om inte din TV klarar 2xHDTV - och sådana TV apparater finns inte.
Nu, till kabels försvar (som jag argumenterade emot förut) så kostar den inte 50 pix att tillverka då den innehåller massor av elektronik.
DVI och DisplayPort är två helt olika typer av signaler (DisplayPort skickar data i paket, precis som Ethernet medans DVI är bara digitala signaler). Eftersom displayport är paketbaserat kan den skicka vad som helst, och kräver bara 2-4 trådar) och därför kan den göras mindre.
Men att ta 1000 pix för den är bara Apples normala "ocker" - Precis som att dom tar 300 kr för en Mini-DVI till DVI adapter, och där dom tom har mage att göra två OLIKA dom jävlarna. Kjell&Co säljer dom för typ 150 kr, och då får du "two in one"