Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har sabbat Finder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-17 19:11

När jag installerade ett verktyg som heter clip-o-tron från Omnifocus ändrade Finder färg. Sidofältet är ljustblått. Kan man ändra detta på något sätt?

(clip-o-tron ska inte ha med detta att göra utan lägger bara till en funktion för att kunna skicka info från t ex Mail.app till Omnifocus.)

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-10-17 19:44

Det ska vara så. Mina finderfönster är likadana och jag har inte installerat Clip-o-tron.

Jupp, ljusblått är det hos mig också

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-10-17 20:27

Sidofältet är blått i aktiva fönster och gråa i fönster som är inaktiva. Inget fel alltså.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-17 21:12

Jag har tagit screenshots från mitt konto och tittat på det ifrån ett annat konto på datorn och då ser det bra ut. Tar jag ett screenshot från ett annat konto och tittar i mitt konto ser det inte alls bra ut.

När jag loggar in på mitt konto ser bakgrundsbilden ok ut i någon sekund, sedan blir det väldigt hög kontrast.

Ett annat alternativ kanske kan vara Onyx. Efter att jag installerade det fick jag problem med att dockan startade om av sig själv och att exposé slutade att fungera med jämna mellanrum. Jag håller på att avinstallera det (med Onyxs avinstallerare) men får ett felmeddelande om Spotlight när jag försöker återställa alla ändringar (med samma program).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-17 21:21

Nu är det löst. I clip-o-tron ska man välja ett kortkommando och jag valde ctrl-alt-commando och punkt. Samma kortkommando använder man för att öka kontrasten i systeminställningar -> hjälpmedel.

1
Bevaka tråden