Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa bilder från iPhone? (file recovery)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Någongång under sommaren uppdaterade jag iphone och råkade då även rensa den totalt. Det var just då inga problem eftersom informationen även fanns på datorn. Två månader senare dotaldog däremot datorn med en hårdisk som vägrade att läsas eller få filer återskapade.

Nu är alltså mitt problem att det fanns bilder där som blivit väldigt viktiga (de sista bilderna på min mormor vid liv :/ ) Jag vet att en stor del av bilderna borde gå att få tag på från iphone, men inget File Recovery-program vill söka på telefonen för att den inte räknas som en disk.

Finns det något sätt att lösa detta? Jag har redan försökt med massa program som kan bläddra på iphone, men det hjälper inte. Vad jag behöver är antingen ett program som återskapar förlorad information och som fungerar med iphone eller något program som helt enkelt får iphone att visas som extern disk.

Det spelar ingen roll om lösningen finns via Windows eller OSX. Jag är väldigt, väldigt tacksam för svar.

Finns det verkligen inget sätt att göra detta?

Jag tänker lite på den där"säkerhetsluckan" uppmärksammades av någon säkerhetsexpert med att Home-knappen sparade ett foto varje gång den användes. Att man sedan kunde komma åt de där filerna igen. Det måste ju bygga på samma princip? Att köra en recovery och få tillbaka filer som tagits bort.

Lite "bump"-varning... Sorry.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-23 18:32

Nej, jag tror det blir svårt. Backup är A och O!

Ursprungligen av zappee:

Nej, jag tror det blir svårt. Backup är A och O!

Jo jag vet. Men hade inte förväntat mig 100% hårddiskkrasch. Den slutade fullständigt att fungera. Kör väl annars backup på det viktigaste ganska ofta men man glömmer ju lätt de personliga sakerna och fokuserar på att köra backup på jobb.

Sen vet jag att bilderna borde gå att får tillbaka från iphone eftersom jag inte sparat något på telefonen förutom 2-3 album sedan bilderna försvann därifrån.

Om den bara hade gått att nå som vilken extern hårddisk som helst hade det varit så enkelt... :/

1
Bevaka tråden