Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikrofonen slutar bara att fungera av ingen anledning alls

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-19 20:29

Hejsan!

Har en iPhone 3G 16GB (orginal upplåst) som av någon konstig anledning beter sig lite underligt. För fjärde gången på kort tid så fungerar inte längre telefonens mikrofon (men funkar utmärkt om hörlurarna är inkopplade). När jag får inte samtal så kan jag höra personen men de kan inte höra mig.

Jag vet att detta har något med inställningar att göra för jag har lyckats få det fungera tidigare men inte längre. Vet inte vad Apples tanke med denna sjuka finess var men det gör mig fruktansvärt frustrerad.

Tidigare räckte med med att man:

1) Satte på musik medan lurarna var i och drog ut dem samtidigt som musiken spelades. Det fick iPhonen att aktivera telefonens mikron.
2) Återställde den i iTunes.

Kan någon hjälpa mig? Orkar inte behöva restore varje gång för att få bukt på problemet och vill ju kunna använda hurlurarna utan att vara rädd att de kommer att "låsa" iPhonens mikrofon.

MVH
Valentin

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-21 16:00

Fått in skit i hörlurskontakten? Rensa med tops?

Samma på min 1år G1 ibland, får trycka i lurarna och dra ur dem igen så kommer mic/ljud igång.
Dvs den förstår inte att man ryckt ur lurarna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-10-21 16:33

Det räcker oftast med att bara blåsa rakt in i uttaget.

1
Bevaka tråden