Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemmatelefon+Adressboken=?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-20 21:21

Hej
Vet någon om det finns en vanlig (gärna trådlös) hemmatelefon som man kan synca med adressboken (eftersom iPhone har så kass batteritid... )?
Nä, det är en ärlig fråga!

Om du skaffar en DECT-telefon som har Bluetooth och klarar VCARD kan du
dra över alla adressbokens kontakter med hjälp av "Bluetooth Filöverföring"

Gissar att en dect som uppfyller de kraven troligen kommer från Siemens och kostar en skjorta och en arm.....

• Medlem
  • 2008-10-20 21:35

TACK! Det skulle kanske kunna vara en Siemens Gigaset S685 om jag förstod dej rätt.

Hur syncar man, via Adressboken eller iSync?
En post i taget eller kan man synca alla poster (i båda riktningar) som vid en mobilsyncning?

Erfarenhet någon?

Siemens Gigaset SL560, på sidan 21 av 69 i manualen sägs det att den klarar ta emot VCARD-filer från PC över BT.

Du kan alltså överföra några hundra kontakter på några sekunder från adressboken, men att SYNCA via iSync-programvaran tror jag knappast fungerar.

Enligt prisjakt, ca 1100:-. Dessutom snygg. Du kan även använda BT-headset till den.

Se till att BT-luren är parad ihop med datiorn.

Lägg nu "Bluetooth Filöverföring" (ligger i Verktygsprogrammappen) i din dock.

Öppna adressboken. klicka på en adress. tryck cmd-A (markera alla), dra alla markerade adresserna till skrivbordet.

Ta tag i filen som heter "Kalle Persson och 196 kontakter till" dra och släpp på BT filöverföring. Datorn frågar vilken BT-enhet du vill filöverföra till....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-05 18:19

Goflorp/McNuz,

Bumpar en gammal tråd…

- Hur gick det med val av trådlös telefon med iSync/Mac-integration?

Min gamla sladdtelefon sjunger på sista versen, så jag letar en ny hemmatelefon, trådlös, med möjlighet att synka adressboken mot/med min Mac.

Undrar,

- Torkel

1
Bevaka tråden