Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 567 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-10-17 21:29
Ursprungligen av McNuz:

Visst är den nya MacBooken en designmässig fullträff!

Varför inte

Apples dator som släpptes 2001. Bara för att HP också hade en med svart tangentbord är de inte de enda

Ursprungligen av maalkan:

4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB

Tycker att det är rätt "idiotiskt" (ursäkta uttrycket, inget personligt) att vilja beställa 2x2GB RAM från apple store. Spara pengarna till något mer roligt istället.

Köp 2x2GB från någon annan webb-butik där priserna är mycket lägre.

För övrigt så skulle jag vilja ha en ny MBP också. men min 2.33 GHz med Inter Core 2 Duo med 3GB Rockar fortfarande. Rock till it drops

Ursprungligen av Emanuel L:

Tycker att det är rätt "idiotiskt" (ursäkta uttrycket, inget personligt) att vilja beställa 2x2GB RAM från apple store. Spara pengarna till något mer roligt istället.

Köp 2x2GB från någon annan webb-butik där priserna är mycket lägre.

För övrigt så skulle jag vilja ha en ny MBP också. men min 2.33 GHz med Inter Core 2 Duo med 3GB Rockar fortfarande. Rock till it drops

Är det bara jag som inte hittat någonstans där det är billigare med 2x2gb RAM än Apple Store (som tillval vid beställning av dator)?

Ursprungligen av Scarecrow:

Är det bara jag som inte hittat någonstans där det är billigare med 2x2gb RAM än Apple Store (som tillval vid beställning av dator)?

Ifs. nu kollade jag om priset. och de var ju inte så farligt. man sparar inte allt för mycket

My bad. apple har rykt upp sig där nu

Ursprungligen av Emanuel L:

Ifs. nu kollade jag om priset. och de var ju inte så farligt. man sparar inte allt för mycket

My bad. apple har rykt upp sig där nu

Om man däremot får för sig att köpa minnen från Apple Store i efterhand kan man ju tycka att det är "idiotiskt". Apple Store (Sverige) - Memory

Ursprungligen av Scarecrow:

Om man däremot får för sig att köpa minnen från Apple Store i efterhand kan man ju tycka att det är "idiotiskt". Apple Store (Sverige) - Memory

haha, så var det
jag kollade den först, sen på den man bygger sin paket
Där var de billigare.

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-23 06:10

I princip kostar minnena lika mycket från Apple (vid konfigurationen) som från t.ex. Komplett om man bortser från att man får två 1GB-minnen liggandes om man köper i efterhand från komplett - vilket känns tämligen onödigt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-17 18:07

McNuz: Jag hoppas inte att du menar att de där två skulle vara lika?!

  • Medlem
  • 2008-10-17 21:44
Ursprungligen av en David:

McNuz: Jag hoppas inte att du menar att de där två skulle vara lika?!

En design som var unik var dasslocket även om det finns någon (Gizmodos Tulip) som "kopierat" denna för att göra en bärbar som skulle tilltala kvinnliga användare...
Nä, jag skojade bara. Tulipen har ju en helt egen design och är inte alls lik den första iBooken det minsta.

Om vi helt bortser från material, funktioner, känsla mm och ENDAST tittat på utseendet så kan vi ju alla titta... Den unika svarta Maciga ramen runt skärmen och det snygga svarta tangentbordet på en silvrig yta. Det var ju uppskattat redan på Ti-PBns tid...

Nä, jag får hålla med dej; Apple har tänkt till och valt något unikt. Svarta tangenter är praktiskt för tecken och symboler blir så tydliga på dem för att inte tala om hur underbart praktiskt det är med en högblank skärm för alla som använder datorn under resor. Nu behöver man ju inte använda den inbyggda kameran som backspegel. Den nya skärmen bidrar till energibesparing och längre batteritid även om man vill ha koll på eventuella "överaxelläsare".

Sedan att MacBooken (Pro eller inte) är urläcker och exklusiv är en HELT annan sak...

Kram på er alla...

Ursprungligen av McNuz:

En design som var unik var dasslocket även om det finns någon (Gizmodos Tulip) som "kopierat" denna för att göra en bärbar som skulle tilltala kvinnliga användare...Nä, jag skojade bara. Tulipen har ju en helt egen design och är inte alls lik den första iBooken det minsta.

Är du sinnessvag ?:mad:
Vilken kvinna vill ha en dator som ser ut som en kombination av smörgåsgrill och våg ? Inte jag iaf. Inte ens om det kom en gratis med varje tampongpaket.;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-17 19:02

Ja likheten är ju slående

Nån som vet hur tangentbordet är på de nya macbook/pro:arna? Hade hoppats på att dem skulle vara som alu-tangentborden?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-19 22:27
Ursprungligen av metalworker:

Nån som vet hur tangentbordet är på de nya macbook/pro:arna? Hade hoppats på att dem skulle vara som alu-tangentborden?

Ser ut att var samma som den förra macbookens och de externa tangentborden. Jag tycker de tangentborden är underbara, men bäst är väl att testa själv innan man köper?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 00:36

Köpt - men avstod nya versionen...

Suktade o väntade såååå - men sedan ville jag inte så gärna ha den!
( jodå; den är stilig men skillnaden är väl ganska liten mot den nya. Särskilt för mig som inte spelar spel eller kör tunga program).
Tycker att den vassa kanten vid handlederna verkar bekymmersam och smulfällan runt tangenterna. Bidde en 2,4 av gamla sorten för 15,400 kr eftersom jag fann en med blank skärm. Det är vad jag egentligen vill ha mest. Blank skärm är urläckert! Prestandan är för mycket i alla fall för mig. Tretusen mindre är bra att spara även om jag hade lagt till det för extra villhafaktor. Nu tror jag att jag är glad...

Vad säger mer teknikkunniga om tänket?

(jo, jag kan fortfarande avbeställa).

Tipex

Ursprungligen av Tipex:

Tycker att den vassa kanten vid handlederna verkar bekymmersam och smulfällan runt tangenterna.

Det är ingen smulfälla runt tangenterna. Faktum är att som det är nu kan du få bort smulorna. Med ett ordinärt tangentbord åker de istället ner under tangenterna och sen är det inte så kul att få bort.

Hur många datorer har man inte öppnat som varit fulla med diverse matrester, hårstrån och mjäll...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-20 07:25

Är det någon som har fått sin Macbook Pro av den kraftigare modellen skickad än?

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-10-20 13:24

Förberedd för avsändning

på min 2.4GHz MBP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 14:25
Ursprungligen av qom:

Förberedd för avsändning

på min 2.4GHz MBP

Sweet! Beställde du direkt? Fortfarande ingenting på min.. Vill HA!

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-10-20 14:40

Beställde samma natt som de släpptes

Din beställning skickades iväg 20.10.2008 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 28.10.2008. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.

Hoppas verkligen att den kommer innan veckan är slut, för nästa vecka är jag hemma hela veckan, och datorn levereras till skolan. 10 mil emellan

Ursprungligen av zAjben:

Sweet! Beställde du direkt? Fortfarande ingenting på min.. Vill HA!

inLife på Sveavägen 35 har demo-ex av både Macbook och Macbook Pro inne!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-20 16:25

Har också beställt en ny MBP efter att min förra tackade för sig förra veckan. Hoppas att den nya håller längre än 1 år och 3 månader...
Är det bara jag eller finns det fler här inne som känner att kvalitén sjunker ju fler datorer de säljer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 14:52
Ursprungligen av andreasholmstrom:

inLife på Sveavägen 35 har demo-ex av både Macbook och Macbook Pro inne!

Kan tillägga att även M.store på Birger Jarlsgatan och InLife på Sergels Torg har numera demoex av både MB och MBP inne. De är riktigt läckra, det skriker kvalitet om dem!

Nu har även min beställning gått iväg, det blev en...

MacBook Pro, 15-Tums, Aluminiumhölje
2.4GHz Intel Core 2 Duo 065-8067
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB 065-8072
250GB Serial ATA @ 7200 065-8078

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-10-21 16:17

Då kommer våra med samma lastning antar jag Onnyt

Provade en ny MB idag, skärmen kändes väldigt liten, men det kan nog bero på att jag är van med större, men det kändes som det svarta krympte skärmen lite

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 14:14

Finns de i butik någonstans i Sthlm än? Eller i alla fall ett demo ex så att man kan få se den innan man slår till?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-20 16:23

Fick mail just nu från Apple Store. Beräknad leverans 23 Oktober

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-20 16:29
Ursprungligen av onnyt:

Fick mail just nu från Apple Store. Beräknad leverans 23 Oktober

När beställde du? O vilken variant beställde du?

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-10-20 16:38

Står att min ska komma den 23:e nu också, pepp!!

Ni lyckostar som fått era datorer skeppade, har ni beställt bara datorn eller har ni utnyttjat ipod-erbjudandet? Tänkte mest på om ordrar med mer än bara datorn blir fördröjda...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-20 17:44
Ursprungligen av mmmikael:

Ni lyckostar som fått era datorer skeppade, har ni beställt bara datorn eller har ni utnyttjat ipod-erbjudandet? Tänkte mest på om ordrar med mer än bara datorn blir fördröjda...

Nej. Bara dator 2,5 Ghz modellen. Inget extra förutom DVI-adapter eftersom jag sitter med en Cinema Display 23".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-20 17:28

Är det någon som har fått den kraftigare MBP modellen skickad än?

Bevaka tråden