Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Tron vs. Sampletron

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var i farten att köpa M-tron när försäljaren på 4sound Göteborg informerade mig om Sampletron ( IK Multimedia - SampleTron )
Någon som har erfarenhet av detta programmet?

Är det värt den extra tusenlappen eller bör jag nöja mig med M-Tron? Jag är främst ute efter mellotronljuden.

  • Medlem
  • 2008-10-22 15:37

Recension av Sampletron finns (för den betalande) här: Article Preview - IK Multimedia SampleTron

Sök lite på Sound on Sound så hittar du säkert mer info om M-tron också. Har tyvärr ingen erfarenhet själv av någondera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-22 16:13

Hittade en tråd borta på KVR som behandlar just detta:

KVR: MTron vs. Sampletron?

/Jon

Tack för svaren! Ska nog ta mig ner till affären och be om en provrunda med Sampletron. Verkar rätt schysst faktiskt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-23 07:48
Ursprungligen av MikaelEdebro:

Tack för svaren! Ska nog ta mig ner till affären och be om en provrunda med Sampletron. Verkar rätt schysst faktiskt.

Var inne på GForce och lyssnade på lite demos. Är riktigt sugen på att skaffa ensjälv nu...:)

M-tron är klockren. Så nära en Mellotron man kan komma i mjukvara, antar jag efter att ha hört Sampletron-demona. Jag föredrar att ha det rena ljudet och kunna skita till det i stället för tvärt om.

m-tron är bäst för mellotronen.
men sampletrons alla andra gamla vintage prylar är underbara! min favorit!

Hmm...detta skulle jag också vilja ha.
Ingen som har nån begagnad M-Tron eller Sampletron att sälja?
Kanske byta mot nåt?

Jag tyckte m-tron var redigt trist. Sampletron verkar bra mycket roligare.

1
Bevaka tråden