Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Apple har klättrat upp till en andraplats efter Nokia bland leverantörerna på mobiltelefonmarknaden, räknat i intäkter. Det skriver Glitnir i en genomgång av mobiltelefonmarknaden.
Apple är nu den tredje största mobiltillverkaren i världen räknat på omsättning. Räknat i hur mycket pengar Apple omsätter för Iphoneförsäljningen så är företagets mobilverksamhet större än svensk-japanska Sony Ericsson.
"But even more remarkable is this," he continued, "measured by revenues, Apple's become the world's third largest mobile phone supplier. I know this sounds crazy, but it's true. As measured in revenues, not units, Apple has become the third largest mobile phone supplier."
Hur ska Apple-hatarna kunna snurra detta så det låter dåligt? Att Apple ljuger antar jag ligger närmast. Samtidigt som det är smidigt snurrat med statistiken så är ju siffrorna där tydligt uppradade.
Btw, lite offtopic men tycker inte det förtjänar en hel tråd. Vad tror i om ryktet att MS köper upp RIM? Jag kan se det hända om Apple fortsätter plocka marknad med iPhone.
Utveckla "fungera speciellt bra".
Jaså, RIM är väl ett företag som vill tjäna pengar som alla andra eller har de speciellt gått ut med open source-tal? Betalar bara MS aktieägarna tillräckligt bra betalt så tror jag inte att de drar sig ur.
Utveckla "fungera speciellt bra".
Jaså, RIM är väl ett företag som vill tjäna pengar som alla andra eller har de speciellt gått ut med open source-tal? Betalar bara MS aktieägarna tillräckligt bra betalt så tror jag inte att de drar sig ur.
RIM och Microsoft känns som två företag med helt olika företagskultur. Dessutom ställer jag mig frågande till ifall Microsoft skulle behålla alla jobben på RIM eller rationalisera bort det vars motsvarigheter redan finns inom företaget.
Du har antagligen rätt i att pengar är det viktigaste i detta fall men det finns helt klart plats för konflikt på många olika nivåer om en det skulle bli tal om sammanslagning.
Dessutom ställer jag mig frågande till ifall Microsoft skulle behålla alla jobben på RIM eller rationalisera bort det vars motsvarigheter redan finns inom företaget.
Det struntar väl MS totalt i. Vill minnas att MS har köpt upp ett 3D-företag bara för att göra absolut inget med det för att sedan sälja det. Tror det hade att göra med ett strategiskt köp och inte att MS verkligen ville ha företaget. De är ute efter marknadsandel och kod. Sköter de köp på ett smart sätt så stannar de flesta kunder kvar.