Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart whiteboard och vit penna

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Skulle vilja hitta en svart whiteboard-tavla och vita pennor. Bor i Stockholm så ser helst att jag åker och plockar den i butik! Får gärna vara "glasig" och runt 60x90cm Mindre fungerar också...

Har kollat runt, men utan resultat. Någon här inne som har koll på dessa snygga tavlor?

Osäker på vilket forum jag skulle posta i!

Ganska säker på att sådana finns på Granit.
De har ett tiotal butiker i stan. Kolla deras hemsida.
Lycka till!
/U

Tack för tipset! Om jag inte missminner mig är det "skrivtavlor" och inte riktigt "glasskivor"? Eller jag kan ha fel!

Gick förbi och kollade, skulle ändå leta efter några krokar. De svarta verkar tyvärr bara vara skrivtavlor för kritor. Det finns däremot silverfärgade/grå som det går att skriva med penna på, såg inga svarta. Kanske förstod jag inte riktigt vad du var ute efter, men detta är i alla fall det närmaste jag kunde komma.
/U

• Medlem
  • Täby
  • 2008-10-12 17:33

Gå till en glasmästare och köp en måttbeställd svart glasskiva och sedan till en tavelverkstad och be dom rama in den i passande ram åt dig... sedan är det bara att köpa någon vit whiteboard penna

Jag har sett tusch-pennor som är som vita kritor. Vet dock inte vart man får tag i dem. Krogar brukar använda dem, och mer färgglada varanter, till att göra menyer. Man använder dem tillsammans med en svart tavla av något slag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 20:19

svanströms för pennor, glasskiva från glasmästaren

Nyulrika, det hade du inte behövt göra! Tack för att du kollade upp det!
Kainen, tack för tipset!
Tangen, ska kolla upp glasmästaren och Svanströms! '

Grymt!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 08:15

Problemet med vita pennor, i alla fall de jag använt är att dom inte är baserade på whyteboard-tekniken utan är någon typ av guache, vilket gör att dom torkar, men dom är typ gula och svarta.

En nyfiken fråga, varför gör du så svårt för dig, varför inte glasskivor som är rollade vita på baksidan, och så skriver man med svart penna?

/Tangen

Tangen - style before substance!

Du kanske har rätt ang. de vita pennorna, skall kolla upp dessa mer noggrant.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 08:36

Jag har aldrig sett vita whyteboardpennor, men vem vet - kanske det finns.

Håller med om att stil framför allt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 11:53

Blackboard…

misthv,

Kolla in hos:

Ramex

…eller gör din egen enligt instruktioner på:

Eraseboards.com! - Home

Lycka till,

- Torkel

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-24 13:44

Jag har bara använt vit spritpenna och dem är oftast inte så bra. Dem måste trycka ut en hel del färg för att synas mot svart och då blir det lätt kladdigt. Till och med så det har runnit ibland.

Men kan ju vara dålig kvalité på grajerna också så rota vidare så får vi hoppas det går bra.

Har sett flera hävda att dom finns på Granit, men ej på hemsidan utan bara i butik. Tror du får ringa runt.

Annars kanske detta är ett alternativ?

attractions - Life is too short for poor design

1
Bevaka tråden