Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Real Soccer 2009 bytte namn och nu kan jag inte uppdatera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-26 14:47

Hej på er!

Jag köpte Real Soccer 2009 i appstore 9 september och dagen efter bytte programmet namn i appstore till Real Football 2009 vilket har lett till att jag inte kan uppdatera spelet eftersom iPhone och appstore tolkar det som två olika spel.

Jag känner mig väldigt lurad om jag ska behöva köpa spelet igen för att få uppdateringarna. Multiplayer är nämligen på gång..

Någon som har samma problem eller har förslag på lösning?

/Alexio

Maila AppStore support så hjälper de dig.

Alexio, fått någon lösning på det hela?

Sitter med samma problem själv, provade att rapportera "fel" via iTunes där jag beskrev det mitt bekymmer men har inte fått någon respons.

Pröva att avmarkera programmet på iTunes när du är ansluten med din iPhone. Synka så att det programmet försvinner. Markera programmet igen och synka. Har du tur så laddas den nya versionen in nu.
Säkerhetskopiera gärna programmet först om du inte redan gjort det. Man trycker på Arkiv och sedan på Överför inköp från iPod. Om iTunes börjar synkronisera/uppdatera direkt när du ansluter din iPhone kan du stoppa det genom att trycka på krysset längst upp under ordet iTunes. Då kan du gå direkt till Programfliken.

Alternativ skicka ett brev till iTunes med enkel fråga. Jag har haft anledning att skriva till dom och de har alltid svarat rätt snabbt och gett mig rätt. Det ska ju inte vara så att man inte kan uppdatera ett köpt program.

1
Bevaka tråden