Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man återställa i iTunes?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-10-17 13:30

Tjena, jag har en första generations iPhone 8gb, för ngn vecka sen uppgradera jag den till 2.1 , men så småning om har den börjar krångla riktigt mycket, tänkte återställa den, kan jag göra det i itunes altså bara trycka på återställa knappen eller låser jag luren då?
Vill försöka ha 2.1 kvar!

När du återställer låser den sig, ja.
Men följ iClarifieds guide för QuickPwn för 2.1 så ska det lösa sig snabbt.
Vad är det som har "krånglat"?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-10-18 01:40

ehm tex när jag trycker på telefonknappen så visas "telefon rutan" men ja kan inte trycka på ngt, och efter 5 sek så försvinner den, så jag måste ringa från "adressboken" och när jag gör det så syns inte den vanliga screenen , altså jag kan inte välja typ knappsats eller så. ser bara home screenen .. sjukt störande, kan lixsom inte lägga på..

Återställ och kör QuickPwn.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-10-19 00:40
Ursprungligen av theplague:

Återställ och kör QuickPwn.

Ska jag alltså återställa "som vanligt" i iTunes o sen köra QuickPwn?

Ursprungligen av akksel:

Ska jag alltså återställa "som vanligt" i iTunes o sen köra QuickPwn?

Ja, följa den här guiden rakt av och noga bara: iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-10-26 12:48
Ursprungligen av theplague:

Är det samma sätt som med mac? ja använder mac...

Ursprungligen av akksel:

Är det samma sätt som med mac? ja använder mac...

leta rätt på mac-guiden på iClarifieds hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-26 15:53

Hej.
Är det möjligen den här filen som gäller uppdatering med QickPwn (Mac)?
iClarified - iPod touch - How to Jailbreak Your iPod touch With QuickPwn (Mac)

Står dock först att den är för Ipod touch, sedan nämns iphone lite häro där...
Törs man använda den för sin iphone 2g (har 112-firmeware & mac)?

Behövs inga extrafiler efteråt för att sedan låsa upp den för telefonerande? (jag har tele2)
ser att dessa ju ingår i Windows-varianten för Quickpwn... och även i Pwntools (mac/win).
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone (Mac) [Updated]

Det är allt lite rörigt fortfarande, pust. Kanske man ska avvakta till nya 2.2-filen som är på g blir klar.
/S

Hur är det nu kan jag användan denna filen "iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw" och återställa i iTunes och få en upplåst telefon eller måste jag köra med Quickpwn för att få in installern och sånt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-23 16:10

Om du har använt PwnageTool förut så kommer upplåsningen och aktiveringen att vara kvar när du gör en uppdate. Gör du en återställning (restore) så försvinner aktiveringen och du måste använda QuickPwn för att jailbreaka och aktivera din iPhone igen.

//Rob

1
Bevaka tråden