Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man lita på cect.se för olåst iphone 3G?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-03 09:11

Såg att cect.se (CECT.SE Mobiltelefoner Billigt) säljer olåsta iPhones 2-3 tusen kr lägre än datametrix. Nu till min fråga, är detta riktiga original Apple iPhone 3G och går det att lita på cect?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-03 09:18

förresten, vad menar man med "Simkorts-verktyg"? Ett gem eller klona-kort simkorthållare?

Ursprungligen av Jayzee:

förresten, vad menar man med "Simkorts-verktyg"? Ett gem eller klona-kort simkorthållare?

"Gemet" du nämnde. Alltså ett verktyg för att ta ut sim-kortet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-03 09:31

Det luktar skumt.. Kolla in deras Ciphone..

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-03 09:33

Och sen kopian på HTC Touch är kapad rakt av. Undra om det är samma modell fast dom satt sin logga på den..
CECT.SE Mobiltelefoner Billigt

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-03 09:41

Ett gem är ett gem..
Ja det känns ju lite konstigt då de också säljer kinesiska kopior.. Kanske handla från italien?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-03 11:04

Handla från italien får ni diskutera i denna tråd: http://www.99.se/k-pa-iphone/245851-k-pa-iphone-3g-ol-st-utomlands.html

/Moderator

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-03 20:14

nån som har handlat från Datametrix och eller Cect.se för en kommentar hur det gått?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-03 20:20

simkortsverktyg får man med från Apple också...

Apple Store (Sverige) - iPhone 3G

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-03 21:00

Datametrix är seriösa och cect.se är av en googlesökning att döma inte seriösa.

Jag är mycket intresserad av att handla från dom, men man blir ju fundersam när det är såpass mycket billigare.

Verkligen ingen som har handlat därifrån?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-10 20:11

jag känner mig mycket osäker på att beställa av dem men har läst att folk fått sina CiPhones som de beställt men jag har ingen aning om iPhone verkligen är original och om någon har beställt en iphone gott resultat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-11 11:49

Om de håller på med kopior känns det ju inte så seriöst.

Köp absolut inte från cect.se

Jag har handlat två iPhones därifrån.

De skulle ju vara "olåsta". yeah, right! Det kommer med ett upplåsningskort, och de vägrar svara på mail eller ta emot reklamation.

Anledningen till att de är billigare är för att de inte är momsregistrerade i Sverige. Ett totalt oseriöst företag som ni ALDRIG ska anlita!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 17:28
Ursprungligen av Söderböna:

Jag har handlat två iPhones därifrån.

De skulle ju vara "olåsta". yeah, right! Det kommer med ett upplåsningskort, och de vägrar svara på mail eller ta emot reklamation.

Anledningen till att de är billigare är för att de inte är momsregistrerade i Sverige. Ett totalt oseriöst företag som ni ALDRIG ska anlita!

Är de upplåsta med fakesim så är de ju olåsta.

Ursprungligen av zappee:

Är de upplåsta med fakesim så är de ju olåsta.

Nej, då är de fortfarande låsta om man inte använder det där fakesimkortet - som är urkasst! Du kan ju inte mena allvar?

En låst telefon är en låst telefon, en olåst telefon behöver inget fakesim.
Punkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-03 21:37
Ursprungligen av Söderböna:

Nej, då är de fortfarande låsta om man inte använder det där fakesimkortet - som är urkasst! Du kan ju inte mena allvar?

En låst telefon är en låst telefon, en olåst telefon behöver inget fakesim.
Punkt.

Jag menade på "säljarsnack". T.ex så kör IO så, säljer de som "olåsta" med fakesim.

Ytterligare en svensk försäljare av olåsta iPhones: Nya Iphone 16GB 3-Generationen Endast 4495kr

Butikshemsidan verkar seriös.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Ytterligare en svensk försäljare av olåsta iPhones: Nya Iphone 16GB 3-Generationen Endast 4495kr

Butikshemsidan verkar seriös.

När man skriver "med 2 Års Garanti!!" luktar det ju alltid surt i iPhone 3G-sammanhang.

Edit:
Dessutom undrar man hur länge de kommer få behålla sin "Apple Premium Reseller"-stämpel om de säljer iPhones på det här viset?

Edit:
Och nu är annonsen borta...

Senast redigerat 2008-10-29 15:02
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-29 16:50

haha, de blev nog brutalägda...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-11-03 19:00

De där CEST var ju svin dyra.

Ursprungligen av Arnold Corns:

Känner inte till det sedan tidigare, det står ju iofs att de är ett nystartat bolag. De har med organisationsnummer (personnummer) och telefonnummer på sidan, det är alltid ett plus. Är även registrerad för moms och f-skatt, så jag skulle nog handla där om jag behövde!

Ska bara se till att få tillbaka pengarna från skojarna på Cect.se först...

Ursprungligen av Arnold Corns:

Står ju dock inget om att de ska vara olåsta, dyrt isf.

UPPDATERAD

Hej!

Jag och min kollega har köpt varsin iPhone 3g, 8 respektive 16 gig på CECT.SE.

Min var helt ny med senaste OS 2.1 installerat och språket omsatt till svenska.

Telefonen är inte olåst från fabrik (vilket jag trodde först och som de påskiner) utan verkar vara aktiverad i Kina/HongKong och det behövs ett fakesim (medföljer) för att använda telefonen.

Fakesimet de skickar med är Gevey 3G "Do-better-signal" (de är för roliga kineserna) och det funkar så bra som man kan förvänta sig. Täckningen kan komma och gå, men har fungerat bra i längre perioder.

Om du förlorar 3G eller annan täckning så prova att sätta i någon annans sim och sätt sedan tillbaka ditt. Det fungerar oftast.

Jag tycker att man får ta CECT för vad det är. De säljer dig en iphone, något som är svårt för ett "seriöst" företag att göra utan att bli påhoppade.

Och ja, han smiter från momsen, min fastnade i tullen men jag behövde faktiskt bara betala momsen 25% (så tänk på att lägga på den summan), men om du har tur så kanske du slipper det. Paketen skickas givetvis som en "gåva" värd 20 dollar...

Jag var beredd på att bli fetlurad, men ville ha min iphone tillräckligt mycket för att ta chansen och både jag och min kollega har fått våra iphone och de fungerar ändå helt ok.

Ett sista tips - för att kunna synka med itunes så måste du sätta en olåst telefon med fakesim i "Flight mode", annars tror itunes att du behöver aktivera (då du ju kör en svensk inloggning på itunes).

Uppdateringen jag vill göra idag är att säga att jag har stött på lite problem.

Telefonen är faktiskt INTE är operatörsolåst som sagt. Var tvungen att göra en Återställning då min media blev korrupt och försvann vid en synkning (iTunes-fel). Efter detta kräver telefonen att bli aktiverad...

Och det fungerar INTE med min kollegas Telia-kort.

Har mailat CECT, men förväntar mig väl inte direkt någon support. Så nu får man väl vänta på ett hack istället...

Så, ska ni köpa från CECT så vet ni vad som gäller.

Lycka till!

Ny Uppdatering 081125
--------------------------

Fick fakiskt svar från CECT. Kortfattat kan man väl säga, ha ha, "Kör Quickpwn.". Killen verkar inte bry sig nämnvärt. Fan vad massa goa nettopengar den killen gömmer från skattmasen.

Körde i vilket fall QuickPwn 2.2 på den och gjorde en 2.1 restore + jailbreakade.

Fungerar nu bra igen, samt att jag INTE behöver sätta telefonen i flight mode när jag skall synka den med itunes (trots att jag har fakesim). Mycket trevligt.

Dessutom har man ju Cydia nu så jag installerade SwirlyMMS och det funkar finfint med Telenor.

Dock så kommer 3g och går fortfarande. Irriterande, men verkar vara vanligt med fakesims. Ett tips om detta krånglar: stäng av tfn och ta ut sim. Sätt in någon annans 3g-sim, slå på och kolla att du får 3g-täckning (obs! datanätverksinställningarna raderas när du sätter i ett "nytt" sim så de får man slå på). Sätt tillbaka dit eget sedan. Funkar oftast och tänk på nätverksinställningarna även nu.

.jojobear

Senast redigerat 2008-11-25 13:25
1
Bevaka tråden