Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datatrafik (3G/EDGE) med operatören 3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-22 21:25

Har någon användare där ute lyckats få igång datatrafik med operatören 3 på sin iPhone 3G? Har sökt runt på forumet med ljus och lykta utan att hitta svar på om någon lyckats eller ej.
Känns som att jag missar något, men kan ej sätta fingret på vad.

Har angett data.tre.se som APN, och någon mer inställning än så kan jag inte lokalisera.

Tacksam för alla tips som kan ges!

/Mozic

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-22 21:30

Bara för att jag postar en fråga så lyckas jag självklart lösa problemet utan hjälp.

lösning:Aktivera data-roaming.

Förlåt.

Admin/moderator - Snälla, stäng/ta bort tråden?

gsm

Är det fortfarande så att Tre saknar GSM/GPRS-täckning?

  • Medlem
  • 2008-10-27 18:45

Jag har en sim olåst iPhone 3G som jag kör med 3. Funkar hur bra som helst. Men stänger jag av 3G så får jag ingen service. Så antar att de inte har GSM/GPRS.

Och jag behöver inte aktivera data-roaming för att kunna använda data trafik

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-11-03 07:36

För mig fungerar GSM fint, men inte gprs. Så telefonen fungerar utan 3G aktiverat.
Men jag måste som sagt ha igång data-roaming.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 07:45

Körde denna guide för att branda min italienska så den fungerar som en perfekt Telia-lur här i Sverige. Dvs Voicemailnumret direkt utan att slå in det själv + att man slipper den här sjukt jobbiga forwarding call m.m.

Carrier Bundle Generator iPhone FW 2.1 & PwnageTool 2.1

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-11-03 10:20
Ursprungligen av 20hz:

Körde denna guide för att branda min italienska så den fungerar som en perfekt Telia-lur här i Sverige. Dvs Voicemailnumret direkt utan att slå in det själv + att man slipper den här sjukt jobbiga forwarding call m.m.

Carrier Bundle Generator iPhone FW 2.1 & PwnageTool 2.1

Låter ju kanon! Då vet jag vad jag har att göra ikväll

Tack för tipset!

/Mozic

1
Bevaka tråden